Details

Title: Использование технологии "Blended Learning" в обучении иностранному языку студентов неязыковых специальностей: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 Лингвистика ; образовательная программа 45.03.02_02 Перевод и переводоведение
Creators: Громова Кристина Андреевна
Scientific adviser: Никонова Екатерина Николаевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2019
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: чтение; речевая деятельность; смешанное обучение; технология blended learning; экономическая специальность; электронный курс; reading; speech activity; mixed education; blended learning technology; economic specialty; electronic course; platform of remote education support
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2019/vr/vr19-4778
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\5178

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной работе изложены теоретические основы технологии Blended Learning и рассмотрена эффективность этой технологии в процессе обучения чтению студентов неязыковой (экономической) специальности. Были разработаны диагностический и контрольный тесты, которые были призваны определить начальный и конечный уровень сформированности навыка чтения. Также были созданы задания для электронного курса на платформе LMS Moodle.

The given thesis outlines the theoretical foundations of Blended Learning technology and discusses the effectiveness of this technology in the process of teaching students of non-linguistic specialty (economics) to read. The diagnostic and control tests were developed with the purpose of defining the initial and final level of reading skill formation. Exercises for the electronic course were also created on the LMS Moodle platform.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 49
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics