Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе изложены основные подходы к изучению метафоры учеными-лингвистами, даны функции метафоры в научных текстах, раскрыта роль метафоры в процессе образования научных терминов. Проведен анализ англоязычного терминологического словаря маркетинговых терминов, в составе словарных статей выделены метафорические терминологические единицы, проведена их классификация по ряду отобранных признаков. Определена частотность использования различного типа метафор в маркетинговой терминологии.
This paper presents the main approaches to the study of metaphors by linguists, the functions of metaphors in scientific texts are stated, the role of metaphors in the formation of scientific terms is revealed. The analysis of the English terminology dictionary of marketing terms is conducted, metaphorical terminological units are high-lighted, and theyare classifiedon a number of selected features. The frequency of using different types of metaphors in marketing terminology is calculated.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 111
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |