Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе проанализирован методический потенциал лингвистических корпусов для формирования лексической и грамматической составляющих языковой компетенции испанского языка как второго иностранного в языковом вузе путём создания авторского комплекса упражнений на базе корпусного подхода. Приведены общие теоретические понятия корпусной лингвистики и языковой компетенции. Проведён анализ результатов эксперимента, дана оценка использованию корпуса в учебном процессе и его влиянию на мотивацию учащихся к самостоятельной работе.
This paper analyses the efficiency of using language corpora for developing lexical and grammatical competencies of the Spanish language as a second foreign language in a specialized university by creating a set of activities on corpus-based approach. The main theoretical framework on Corpus Linguistics and Language Competence is examined. The analysis of findings is undertaken and the contribution of language corpora to teaching and learning processes and encouraging students’ autonomy is assessed.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 48
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |