Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе была поставлена задача выбрать наиболее рациональный режим работы противообледенительной системы лопасти воздушного винта в зависимости от характеристик нагревательного элемента (сила тока I и сопротивления R), а также в зависимости от материала, из которого изготовлена лопасть. Было установлено в итоге, что с точки зрения теплового состояния борьба с обледенением актуальна только в случае, если лопасть изготовлена из алюминиевого сплава, поскольку он обладает высоким коэффициентом теплопроводности, ввиду чего ПОС может при определенных режимах прогреть лопасть достаточно, чтобы минимизировать появление льда.
In this work the task was to choose the most rational mode of operation of the anti-icing system of the aircrew depending on the characteristics of the heating element (current I and resistance R) also depending on the material from which the screw was made. As a result it was found that in terms of the thermal state icing control is relevant only if the blade is made of aluminum alloy since it has a high thermal conductivity, which is why the anti-icing system can warm up the screw enough to minimize the appearance of ice.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 33
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |