Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Автономные транспортные средства, или, как мы обычно их знаем, автомобили с автоматическим управлением, часто представляются в качестве транспортной технологии будущего. Наконец-то становится возможной возможность управления транспортным средством без вмешательства человека или ручного управления. Первой задачей было бы настроить и впитать существующие технологии в обычном автомобиле, чтобы перевести их на почти ожидаемый автономный автомобиль. Этот переход обычных транспортных средств в автономное транспортное средство путем принятия и реализации различных будущих технологий обсуждается в этом тезисе. Это включает в себя цели автономных транспортных средств и трудности реализации. Диссертация также затрагивает существующие технологии, такие как обнаружение объектов, обнаружение и центрирование полосы движения, планирование пути и сравнение с традиционными методами. Эти подходы затем тестируются в среде моделирования перед применением на реальном солнечном автомобиле Санкт-Петербургского политехнического университета.
Autonomous vehicles, or as we usually know them by, self-driving cars, are often presented as the transportation technology of the future. The possibility of a vehicle to drive itself without any human intervention or manual control finally becomes possible. The first challenge would be to customize and imbibe existing technology in a conventional vehicle to translate them to a near expected autonomous car. This transition of conventional vehicles into an autonomous vehicle by adopting and implementing different upcoming technologies is discussed in this thesis. This includes the objectives of autonomous vehicles and the implementation difficulties. The thesis also touches upon the existing technologies such as object detection, lane detection and centering, path planning and comparison with the traditional methods. These approaches are then tested on a simulation environment before applying on the real solar car of Saint-Petersburg Polytechnic University.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 11
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |