Details

Title: Использование методов интернет-маркетинга для повышения эффективности деятельности интернет-магазина: выпускная квалификационная работа магистра: направление 38.04.05 «Бизнес-информатика» ; образовательная программа 38.04.05_02 «Бизнес-инжиниринг (международная образовательная программа)»
Creators: Кондратьева Анна Леонидовна
Scientific adviser: Могилко Дмитрий Юрьевич
Other creators: Зотова Елизавета Александровна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2020
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: Строительные материалы; информационная система; бизнес-процесс; битрикс24; интернет-маркетинг; проектная деятельность
LBC: 65.290с51-32
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 38.04.05
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Рецензия; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-2182
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\10761

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы магистра:«Использование методов интернет-маркетинга для повышения эффективности деятельности интернет-магазина». Целью исследования является анализ работы бизнес-процессов и методов интернет-маркетинга для повышения эффективности деятельности компании и её интернет-магазина. Задачи исследования: 1. Увеличение количества клиентов. 2. Автоматизация ключевых бизнес-процессов компании. 3. Оптимизация затрат компании. 4. Повышение удовлетворенности персонала в работе. Исследование выполнялось на базе компании ООО «Мир Отделки». Методы исследования:применялись основные общенаучные методы, а также SWOT-анализ, архитектурное моделирование,IDEF0,CFF, моделирование ЦЦ и методы оценки эффективности внедряемых проектов. Основные результаты исследования: -описана информация о деятельности компании, представлена организационная структура и экономическая модель; -рассмотрены и смоделированы в различных нотация бизнес-процессы, обнаружен критический процесс,описана ЦЦ; -разработаны два проекта по улучшению критического бизнес-процесса; -внедрена маркетинговая информационная система «Битрикс24». Научная новизна заключается в разработке практических положений, связанных с предварительным выбором и последующей интеграцией автоматизированной информационной системы в процесс управления предприятием.

Theme of the Master graduate qualification paper:«Using of online marketing methods for improving the effectiveness of the online store». The purpose of the study is analysis of the work of business processes and Internet marketing methods to increase the efficiency of the company and its online store. Tasks of the study: 1. The increase in the number of customers. 2. Automation of key business processes of the company. 3. Cost optimization company. 4. Increasing staff satisfaction at work. The study is performed on the basis of company LLC "Mir Otdelki". Research methods: the basic general scientific methods were used, as well as SWOT-analysis, architectural modeling, IDEF0, CFF,value chain modeling and methods for assessing the effectiveness of implemented projects. The main results of the paper: -information on the company’s activities is described,the organizational structure and economic model are presented; -business processes were reviewed and modeled in various notations,a critical process was discovered,a VC was described; -two projects have been developed to improve the critical business process; -marketing information system Bitrix24 has been introduced. The scientific novelty of the study is development of practical provisions related to the preliminary selection and subsequent integration of the automated information system in the enterprise management process.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Table of Contents

  • USING OF ONLINE MARKETING METHODS FOR IMPROVING THE EFFECTIVENESS OF THE ONLINE STORE
  • INTRODUCTION
  • 1 DESCRIPTION OF THE ENTERPRISE DEVELOPMENT STRATEGY AND STATEMENT OF THE RESEARCH OBJECTIVES
  • 1.1 Description of the organizational model and industry specialization of the enterprise
  • 1.2 Company structure
  • 1.3 The characteristic of the economy of the enterprise by the type of services provided
  • 1.4 Determination of factors and assessment of the state of the environment (aggressive, neutral or favorable)
  • 1.5 SWOT analysis of the environment of the enterprise
  • 1.6 Description of the development strategy of the direction of the services provided
    • CONCLUSIONS ON CHAPTER 1
    • 2 DEVELOPMENT OF BUSINESS PROCESSES AND ANALYSIS OF PARAMETERS OF ENTERPRISE ACTIVITY
  • 2.1 Functional structure of enterprise business processes
  • 2.2 Value chain
  • 2.3 Value chain development operational strategy development vector
  • 2.4 Conclusions in Chapter 2
    • 3 DEVELOPMENT PROJECT DEVELOPMENT OF ENTERPRISE ACTIVITIES
  • 3.1 Description of the project
  • 3.2 Project Justification
  • 3.3 Project Requirements
  • 3.4 Choosing an Information System
  • 3. 5 Cost-effectiveness of project implementation
  • 3.6 Project's budget
  • 3.7 Conclusion of Chapter 3
    • CONCLUSION
    • LIST OF USED SOURCES
    • INFORMATION ON THE PARTICIPATION OF THE AUTHOR IN SCIENTIFIC WORK
    • APPENDIX А
    • APPENDIX B

Usage statistics

stat Access count: 2
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics