Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы магистра:«Использование методов интернет-маркетинга для повышения эффективности деятельности интернет-магазина». Целью исследования является анализ работы бизнес-процессов и методов интернет-маркетинга для повышения эффективности деятельности компании и её интернет-магазина. Задачи исследования: 1. Увеличение количества клиентов. 2. Автоматизация ключевых бизнес-процессов компании. 3. Оптимизация затрат компании. 4. Повышение удовлетворенности персонала в работе. Исследование выполнялось на базе компании ООО «Мир Отделки». Методы исследования:применялись основные общенаучные методы, а также SWOT-анализ, архитектурное моделирование,IDEF0,CFF, моделирование ЦЦ и методы оценки эффективности внедряемых проектов. Основные результаты исследования: -описана информация о деятельности компании, представлена организационная структура и экономическая модель; -рассмотрены и смоделированы в различных нотация бизнес-процессы, обнаружен критический процесс,описана ЦЦ; -разработаны два проекта по улучшению критического бизнес-процесса; -внедрена маркетинговая информационная система «Битрикс24». Научная новизна заключается в разработке практических положений, связанных с предварительным выбором и последующей интеграцией автоматизированной информационной системы в процесс управления предприятием.
Theme of the Master graduate qualification paper:«Using of online marketing methods for improving the effectiveness of the online store». The purpose of the study is analysis of the work of business processes and Internet marketing methods to increase the efficiency of the company and its online store. Tasks of the study: 1. The increase in the number of customers. 2. Automation of key business processes of the company. 3. Cost optimization company. 4. Increasing staff satisfaction at work. The study is performed on the basis of company LLC "Mir Otdelki". Research methods: the basic general scientific methods were used, as well as SWOT-analysis, architectural modeling, IDEF0, CFF,value chain modeling and methods for assessing the effectiveness of implemented projects. The main results of the paper: -information on the company’s activities is described,the organizational structure and economic model are presented; -business processes were reviewed and modeled in various notations,a critical process was discovered,a VC was described; -two projects have been developed to improve the critical business process; -marketing information system Bitrix24 has been introduced. The scientific novelty of the study is development of practical provisions related to the preliminary selection and subsequent integration of the automated information system in the enterprise management process.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Table of Contents
- USING OF ONLINE MARKETING METHODS FOR IMPROVING THE EFFECTIVENESS OF THE ONLINE STORE
- INTRODUCTION
- 1 DESCRIPTION OF THE ENTERPRISE DEVELOPMENT STRATEGY AND STATEMENT OF THE RESEARCH OBJECTIVES
- 1.1 Description of the organizational model and industry specialization of the enterprise
- 1.2 Company structure
- 1.3 The characteristic of the economy of the enterprise by the type of services provided
- 1.4 Determination of factors and assessment of the state of the environment (aggressive, neutral or favorable)
- 1.5 SWOT analysis of the environment of the enterprise
- 1.6 Description of the development strategy of the direction of the services provided
- CONCLUSIONS ON CHAPTER 1
- 2 DEVELOPMENT OF BUSINESS PROCESSES AND ANALYSIS OF PARAMETERS OF ENTERPRISE ACTIVITY
- 2.1 Functional structure of enterprise business processes
- 2.2 Value chain
- 2.3 Value chain development operational strategy development vector
- 2.4 Conclusions in Chapter 2
- 3 DEVELOPMENT PROJECT DEVELOPMENT OF ENTERPRISE ACTIVITIES
- 3.1 Description of the project
- 3.2 Project Justification
- 3.3 Project Requirements
- 3.4 Choosing an Information System
- 3. 5 Cost-effectiveness of project implementation
- 3.6 Project's budget
- 3.7 Conclusion of Chapter 3
- CONCLUSION
- LIST OF USED SOURCES
- INFORMATION ON THE PARTICIPATION OF THE AUTHOR IN SCIENTIFIC WORK
- APPENDIX А
- APPENDIX B
Usage statistics
Access count: 2
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |