Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию системы вызова экстренных оперативных служб по единому номеру «112», оценки эффективности работы системы-112 и разработке мероприятий по ее совершенствованию. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Изучение организации работы системы-112 при различных режимах функционирования. 2. Оценка эффективности работы системы-112 с использованием математического аппарата – теория массового обслуживания. 3. Выявление недостатков в работе системы-112. 4. Разработка предложений по проведению мероприятий для улучшения работы системы-112. Работа проведена на основе данных, полученных при анализе работы системы вызова экстренных оперативных служб, а также материала, полученного из статистических данных по приему и обработке вызовов системой-112 и нормативно-правовой базы РФ. Оценка эффективности работы была произведена с помощью математического аппарата – теории массового обслуживания. В результате было произведено сравнение двух типов работы системы. Произведены расчеты для системы массового обслуживания с отказом и системы с ограниченным временем пребывания в очереди. Выявлен оптимальный тип работы, при котором вероятность полного обслуживания всех вызовов, поступающих в систему, имеет высокое значение. На основании проведенных исследований были предложены мероприятия по улучшению работы системы приема вызова по номеру «112», а также реорганизация рабочего времени персонала системы вызова экстренных оперативных служб.
The given work is devoted to the studying of the emergency operational services call system on a single number "112", assessing the effectiveness of the system-112 and developing measures to improve it. The research set the following goals: 1. Learning how system-112 works in different modes of operation. 2. Evaluation of the efficiency of system-112 using a mathematical apparatus is a theory of mass service. 3. Identify flaws in the system-112. 4. Develop proposals for action to improve the performance of system-112. The work was carried out on the basis of data obtained during the analysis of the emergency operational services call system, as well as material obtained from the statistics on receiving and processing calls by the system-112 and the regulatory framework of the Russian Federation. The evaluation of the efficiency of the work was made with the help of a mathematical apparatus - the theory of mass service. As a result, two types of system work were compared. Calculations have been made for the system of mass service with failure and system with limited time in the queue. The optimal type of work has been identified, in which the probability of full service to all calls coming into the system is of high importance. Based on the studies, measures were proposed to improve the operation of the call-receiving system on the number 112, as well as the reorganization of the working hours of emergency service personnel.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |