Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена экспертизе качества и выявлению потребительских предпочтений в сегменте мясных полуфабрикатов. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Изучение товароведной характеристики и требований к качеству мясных полуфабрикатов. 2. Оценка качества мясных полуфабрикатов разных производителей по органолептическим и физико-химическим показателям. 3. Маркетинговые исследования по выявлению потребительских предпочтений в сегменте мясных полуфабрикатов. По итогам социологического опроса выявили, что респонденты отдают предпочтение из всех реализуемых полуфабрикатов пельменям. Основными потребителями пельменей являются молодые люди в возрасте от 18 до 25 лет. Наиболее популярной маркой пельменей является «Сибирская коллекция». В качестве объектов исследования выбраны пельмени различных производителей, реализуемые в розничной торговой сети г. Санкт–Петербурга: ООО «Равиоли», ООО «Шельф-2000», ООО «Щёлковский МПК», ООО «Морозко». В результате оценки качества пельменей установили, что пельмени торговой марки «Цезарь» получили максимальное количество баллов по органолептической оценке качества.
This work is devoted to quality assessment and identification of consumer preferences in the segment of meat semi-finished products. Tasks that were solved during the research: 1. Study of product characteristics and quality requirements for meat semi-finished products. 2. Assessment of the quality of meat semi-finished products from various manufacturers by organoleptic and physical and chemical parameters. 3. Marketing research to identify consumer preferences in the meat product segment. According to the results of a sociological survey, it was found that of all the semi-finished products sold, respondents prefer dumplings. The main consumers of dumplings are young people aged 18 to 25 years. The most popular brand of dumplings is "Siberian collection". The objects of the study were selected dumplings of various manufacturers sold in the retail network of St. Petersburg: LLC "ravioli", LLC" Shelf-2000", LLC" Shchelkovsky MPK", LLC"Morozko". As a result of the quality assessment of dumplings, it was established that the dumplings of the "Caesar" trademark received the maximum number of points for organoleptic quality assessment.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 22
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |