Details

Title: Формирование современной диджитал стратегии инновационного предприятия: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_08 «Маркетинг»
Creators: Прошкина Анна Юрьевна
Scientific adviser: Мильская Елена Андреевна
Other creators: Журавлева Ольга Сергеевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2020
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: инновационная стратегия; формирование стратегии; диджитал стратегия; инновационное предприятие; стратегии управления; инновационная активность; innovation strategy; strategy formation; digital strategy; innovative enterprise; management strategies; innovation activity
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2020/vr/vr20-2528
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\10881

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы бакалавра: «Формирование современной диджитал стратегии инновационного предприятия». Целью работы является разработка новой диджитал стратегии и рекомендаций по её формированию маркетингового диджитал-агентства «Эмпати». Задачи работы: − рассмотреть основные понятия, касающиеся инновационных предприятий и их стратегий, понятия цифрового маркетинга и цифровой стратегии; − изучить и проанализировать маркетинговую деятельность предприятия и действующую стратегию; − сформировать новую диджитал стратегию и разработать мероприятия для её реализации. Работа выполнялось на материалах маркетингового диджитал-агентства «Эмпати». Методы: применялись общенаучные методы исследования: контентный и сравнительный анализ, метод аналогий, а также специфические методы исследования, в частности,классификация, сбор и обработка данных, методы оценки эффективности проектов. Основные результаты ВКР: − изучены теоретические основы инновационных предприятий и стратегий; − изучены теоретические основы цифрового маркетинга и цифровых стратегий; − проведена оценка эффективности действующей стратегии «Эмпати»; − предложена современная цифровая стратегия маркетингового диджитал-агентства «Эмпати»и оценена её эффективность. Практическая значимость работы определяется возможностью применения предложенной цифровой стратегии маркетинговым диджитал-агентством «Эмпати».

The title of the bachelor graduate qualification work:«Formation of a modern digital strategy for an innovative enterprise». The aim of the graduate qualification work is development of a new digital strategy and recommendations for its formation by the Marketing Digital Agency «Empathy». Tasks of the graduate qualification work: − consider the basic concepts related to innovative enterprises and their strategies, the concepts of digital marketing and digital strategy; − to study and analyze the marketing activity of the company and the current strategy; − formulate a new digital strategy and develop measures for its implementation. The graduate qualification work was carried out on the basis marketing digital agency «Empathy». Methods: general scientific research methods were used: content and comparative analysis, the method of analogies, as well as specific research methods, such as classification, data collection and processing, and methods for evaluating the effectiveness of projects. The main results of the graduate qualification work: − the theoretical foundations of innovative enterprises and strategies were studied; − the theoretical foundations of digital marketing and digital strategies were studied; − the effectiveness of the current Empathy strategy has been assessed; − the modern digital strategy of the marketing digital agency Empathy was proposed, and its effectiveness was evaluated. The practical significance of the work is determined possibility of application of the proposed digital strategy by the marketing digital agency «Empathy».

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 19
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics