Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа была нацелена на разработку методических рекомендаций преподавания блока «Качественная оценка риска методом HAZOP» и ее внедрение в существующую программу дисциплины «Декларирование опасных производств». Предметом исследования является сама методика преподавания разрабатываемого блока. В данной работе был проведен анализ существующей дисциплины, ее содержания и требований к результатам освоения. Также была проанализирована качественная методика оценки риска HAZOP, требования к ней. После чего разработана рабочая программа «Качественная оценка риска методом HAZOP» для изучения студентами при обучении по программе бакалавриата. Для реализации данной рабочей программы были составлены методические рекомендации по преподаванию и разработаны необходимые материалы для проведения всех видов учебной работы: лекций, практик, расчетно-графической работы. Для осуществления оценивания результатов освоения учебного блока были созданы критерии оценивания. Методологическая база исследования заключается в применении совокупности таких методов исследования как синтез, декомпозиция, описание, эксперимент.
This thesis was aimed at the development of methodological recommendations for teaching the block «Qualitative risk assessment using the HAZOP method» and its implementation in the existing discipline program «Declara-tion of hazardous industries». The subject of the study is the teaching methodology of the developed block itself. In this thesis, an analysis of the existing discipline, its content and requirements for the development results were carried out. A qualitative HAZOP risk assessment methodology and requirements for it were also analyzed. After that, the work program «Qualitative Risk Assessment by the HAZOP Method» was developed for studying by students during training in the undergraduate program. To implement this work program, methodological recommendations on teaching were compiled and the necessary materials for all types of educational work were developed: lectures, practices and graphic. To carry out the assessment of the results of the development of the educational unit, evaluation criteria were created. The methodological base of the study is the application of a set of research methods such as synthesis, decomposition, description, experiment.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 32
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |