Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена выявлению наиболее предпочтительной стратегии продвижения интернет-проекта для успешного вхождения и дальнейшего закрепления положения компании на рынке ЗОЖ. Задачи, которые решались в ходе исследования: а) рассмотрение тенденций и возможностей продвижения интернет-проекта; б) выделение особенностей поведения пользователей в Интернет; в) определение специфики интернет-проектов, связанных со здоровым образом жизни; г) проведение опроса потребителей с целью сегментирования и выявления отношения к гармоничному развитию; д) проведение анализа макросреды и микросреды интернет-проекта; е) разработка стратегии продвижения интернет-проекта; ж) оценка экономической эффективности разработанных мероприятий. Работа проведена с целью запуска интернет-проекта на рынке ЗОЖ. Были проведены исследования внешней и внутренней сред с помощью таких инструментов, как SWOT-анализ и PEST-анализ, проведены опросы для лучшего понимания целевой аудитории, осуществлено сегментирование аудитории с помощью модели «5W», а также произведен конкурентный анализ. Данные исследования показывают нынешнюю ситуацию на рынке и вероятность успешного проникновения проекта на рынок ЗОЖ. В результате были разработаны основные этапы стратегии продвижения интернет-проекта, а именно, созданы стратегические решения по продвижению, осуществлена детализация плана мероприятий продвижения и произведена оценка экономической эффективности этих мероприятий.
This work is devoted to identifying the most preferred strategy for promoting an Internet project for successful entry and further consolidation of the company's position in the healthy lifestyle market. Tasks that were solved during the study: a) consideration of trends and opportunities for promoting an Internet project; b) highlighting the features of user behavior on the Internet; c) determination of the specifics of Internet projects related to a healthy lifestyle; d) conducting a consumer survey in order to segment and identify attitudes towards harmonious development; e) analysis of the macroenvironment and microenvironment of the Internet project; e) development of a strategy for promoting an Internet project; g) assessment of the economic efficiency of the developed measures. The work was carried out with the aim of launching an Internet project in the healthy lifestyle market. Investigations of the external and internal environments were carried out using tools such as SWOT analysis and PEST analysis, surveys were conducted to better understand the target audience, the audience was segmented using the “5W” model, and competitive analysis was also performed. These studies show the current market situation and the likelihood of a successful project penetration of the healthy lifestyle market. As a result, the main stages of the strategy for promoting an Internet project were developed, namely, strategic decisions on promotion were created, they were detailed and economic efficiency was evaluated.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 61
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |