Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Модель оценки организации проектных команд школьников». Данная работа посвящена оценке внедрения обязательной дисциплины «ОПД» в образовательный курс с точки зрения успешности командообразования и качества выполняемых проектов. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Анализ значимости внедрения ОПД для разных уровней профессиональных компетенций. 2. Анализ особенностей проектной деятельности в школах и определение основных требований к учащимся. 3. Рассмотрение этапов проведения ОПД в старших классах. 4. Разработка основных критериев и построение модели взаимосвязи факторов, влияющих на успешность конечного качества проекта учащегося, и модели влияния личностных характеристик. 5. Верификация полученных результатов на других учебных заведениях и разработка методических рекомендаций по использованию разработанных моделей. Работа проведена на базе ГБОУ Лицея №126 Санкт-Петербурга, где собиралась значительная часть фактического материала: результаты проведения тестирования учащихся, отзывы преподавателей, критерии оценки проектов. Были проведены расчеты методом имитационного моделирования с помощью программного обеспечения iThink, показывающие наглядно, каким образом те или иные факторы влияют на конечный результат проектной деятельности учащихся. Разработаны рекомендации по усовершенствованию проведения курса «ОПД» в школе и развитию компетенций учащийся. Предполагается, что использование рекомендаций в процессе проведения курса упростит процесс обучения и повысит качество работы проектных команд.
The subject of the graduate qualification work is: "Model for evaluating the organiza-tion of school project teams". This work is devoted to evaluating the implementation of the mandatory discipline "OPD" in the educational course in terms of the success of team building and the quality of projects performed. Tasks that were solved during the research: 1. Analysis of the significance of the implementation of OPD for different levels of professional competence. 2. Analysis of the features of project activities in schools and determining the main requirements for students. 3. Review of the stages of the OPD in high school 4. Development of the main criteria and building a model of the relationship of factors that affect the success of the final quality of the student's project, and the model of the influence of personal characteristics. 5. Verification of the results obtained at other educational institutions and development of methodological recommendations for the use of the developed models. The work was carried out on the basis of Lyceum No. 126 in Saint Petersburg, where a significant part of the actual material was collected: the results of testing students, feedback from teachers, and criteria for evaluating projects. Simulation calculations were performed using iThink software, showing clearly, how certain factors affect the result of students ' project activities. Recommendations have been developed to improve the implementation of the "OPD" course in school and the development of students ' competencies. It is assumed that the use of recommendations in the course will simplify the learning process and improve the quality of work of project teams.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 42
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |