Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Выполнено маркетинговое обоснование проекта. Исходя из планировки арендуемого помещения и его площади (351,6 м2) определена площадь обеден-ного зала и количество мест – 80. Разработана производственная программа сто-ловой. Плановое количество посетителей в день составило 624 человека, плано-вое количество реализации блюд составило 1623 порций в день на сумму 212 тысяч рублей. Выбрано четыре потенциальных поставщика. Разработано меню столовой. Меню включает в себя пять салатов, восемь покупных соусов, четыре супа, три рыбных горячих блюда, три мясных горячих блюда, три горячих блюда из птицы, семь гарниров, семь горячих блюд на зав-трак, которые не подаются в другое время, четыре сладких блюда, пять мучных изделий и два вида хлеба. Произведены технологические расчеты оборудования производственных, вспомогательных и торговых площадей. Всего в столовой обозначено 19 помещений разного назначения. Разработан чертеж с планировочным решением – всей столовой и горячего цеха с расстановкой оборудования и мебели. Выявлено, что в столовой будут трудиться 25 человек, в том числе 12 человек с производства. Разработаны про-цедуры в рамках HACCP. Разработаны и определены мероприятия по охране труда персонала, требования к содержанию производственных помещений. Определены экономические показатели столовой: товарооборот - 68 млн рублей, расходы на оплату труда – 8 млн рублей, чистая прибыль - 15 млн рублей, окупаемость – 1,61 лет, рентабельность – 23,19, себестоимость выпускаемой про-дукции – 27 %.
The marketing justification of the project has been fulfilled. Based on the layout of the rented space and its area (351,6 m2), the area of the dining room and the number of seats - 80. A production program of the dining room has been developed. The planned number of visitors per day was 624 people, the planned number of meals was 1,623 servings per day worth 212,000 rubles. Four potential vendors have been se-lected. The dining room menu has been developed. The menu includes five salads, eight buy sauces, four soups, three fish hot dishes, three meat hot dishes, three hot poultry dishes, seven side dishes, seven hot breakfast dishes that are not served at other times, four sweet dishes, five flour products and two types of bread. Technological calcula-tions of equipment of production, support and retail space have been made. In total, the dining room has 19 rooms of different purposes. Developed a drawing with a planning solution - the entire dining room and hot shop with the arrangement of equipment and furniture. It was revealed that 25 people will work in the dining room, including 12 people from the production. Procedures within the HACCP have been developed. Measures on the health and safety of person-nel, requirements for the maintenance of production facilities have been developed and defined. The economic indicators of the canteen are defined: turnover - 68 mln rubles, labor costs – 8 mln rubles, net profit was 15 mln rubles, payback - 1.61 years, profita-bility - 23.19, the cost of manufactured products – 27 %.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Table of Contents
- Листы и виды
- основной
- Листы и виды
- основной
Usage statistics
Access count: 15
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |