Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Организация самостоятельной работы бакалавров-лингвистов при изучении дисциплины «Введение в спецфилологию» с применением Telegram канала как вспомогательного инструмента. Предметом исследования является Telegram канал как вспомогательный инструмент в процессе СРС при изучении дисциплины «Введение в спецфилологию». Данная работа посвящена исследованию эффективности применения ИКТ в процессе самостоятельного изучения в высшем учебном заведении и в условиях подготовки будущих специалистов в области лингвистики. В ходе исследования решались следующие задачи: 1) Рассмотреть понятие самостоятельной работы студентов, её цели и задачи, а также её место в образовательной парадигме; 2) Проанализировать виды и формы СРС; 3) Выявить особенности и специфику подготовки студентов лингвистических направлений степени бакалавр; 4) Установить необходимость применения и роль информационных технологий, в частности Telegram канала при самостоятельном работе студентов. В рамках исследования были использованы методы теоретического, эмпирического и экспериментального исследований: изучение и анализ литературы по методики преподавания в ВУЗ, анкетирование и анализ его результатов, проведение эксперимента с участием студентов лингвистов 4 курса и анализ его результатов. В ходе эксперимента были выявлены особенности и эффективность использования Telegram канала бакалаврами-лингвистами в ходе их самостоятельной работы. Данное исследование выявило необходимость разработки методических рекомендаций для более организованной и действенной работы с Telegram каналами, главным образом в контексте самостоятельной работы студентов.
The subject of the graduate qualification work is “Organization of independent study of bachelor linguists in the study of “introduction to special philology” with the help of Telegram channel as the auxiliary tool”. The subject of the research is the Telegram channel as an auxiliary tool in the process of independent study of the discipline "Introduction to special Philology". The given is devoted to the study of the efficiency of the use of ICT in the process of independent study in the higher education and the conditions of the education of future specialists in the field of linguistics. The research set the following goals: 1) Consider the concept of independent study, its goals and objectives, as well as its place in the educational paradigm; 2) The analyze the types and forms of independent study; 3) Identify the features and specifics of the education of students of linguist’s bachelor's degree; 4) To establish the need for the use and role of information and communications technologies, in particular the Telegram channel for independent study. The research used methods of theoretical, empirical and experimental research: the study and analysis of literature on teaching methods in higher education, questionnaires and analysis of its results, experimenting with the participation of bachelor’s degree linguist students and analysis of its results. During the experiment, the features and effectiveness of using the Telegram channel by bachelor linguists in the course of their independent work were revealed. This study revealed the need to develop guidelines for more organized and effective work with Telegram channels, mainly in the context of the independent work of students.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 8
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |