Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Методическое обеспечение выбора партнера на внешних рынках» Данная работа посвящена методическому обеспечению выбора партнера на внешних рынках с целью разработке методики по эффективной работе с зарубежными предприятиями В процессе исследования были решены следующие задачи: 1)Осуществить теоретический анализ научной литературы по вопросам стратегического менеджмента и проблеме исследования; 2)Уточнить современное понимание понятий «методология», «метод» и «методическое обеспечение» и другие; 3)Выявить основные факторы, оказывающие позитивное и негативное влияние на внешнеторговую деятельность предприятия; 4)Проанализировать способы выбора зарубежного партнера; 5)Представить поэтапную модель развития предприятия по выбору зарубежного партнера и подготовить рекомендации по совершенствованию работы предприятия. Работа выполнялась на предприятии ООО «ЦСК». В ходе исследования был осуществлен анализ финансово-хозяйственной деятельности, ресурсного потенциала предприятия, дана оценка общего экономического потенциала предприятия Результатом работы стала разработка для предприятия ООО «ЦСК» поэтапной модели по выбору партнера на внешних рынках.
The subject of the graduate qualification work: Methodological support for partner selection in foreign markets. This research is devoted to the methodological support of partner selection in foreign markets with the aim of developing a methodology for effective work with foreign enterprises The following objectives of the research were solved: 1)To carry out a theoretical analysis of the scientific literature on strategic management and research; 2)Clarify the modern understanding of the concepts of “methodology”, “method” and “methodological support” and others; 3)Identify the main factors that have a positive and negative impact on the foreign trade activities of the enterprise; 4)Analyze the methods of choosing a foreign partner; 5)Identify sources of information about a foreign partner and evaluate the data received; 6)Present a phased model of enterprise development at the choice of a foreign partner and prepare recommendations for improving the enterprise. The work was carried out at the enterprise “CSK” LLC. In the course of the study, an analysis of financial and economic activities, the resource potential of the enterprise was carried out, an assessment of the overall economic potential of the enterprise was given. The result of the work was the development of a phased model for the choice of a partner in foreign markets for the company “CSK”.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 3
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |