Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Исследование шпиндельных гидростатических подшипников токарно-винторезного станка модели 1К62». Целью работы является повышение производительности шпиндельного узла универсального токарно-винторезного станка 1К62 при помощи установки новых гидростатических подшипников. В результате комплексного анализа технической литературы по теме данной работы, из возможных пяти вариантов опор шпиндельного узла (опор качения, гидродинамических, гидростатических, аэростатических и магнитных опор) лучшими для модернизации станка 1К62 в заданных условиях, по данным исследования, стали гидростатические опоры. В данной работе выполнены статический и энергетический расчеты, в результате которых определены: геометрические параметры ГСП, значения расходов через опоры ГСП и суммарные потери мощности. Выполнена проверка по перегреву подшипников. Рассчитаны прогибы шпинделя по формулам, изученным в курсе сопротивления материалов. Приведено описание динамической модели для дроссельной системы управления и ее динамический анализ: построены графики ЛАЧХ, ЛФЧХ и переходного процесса системы. Разработана коррекция в связи с низким динамическим качеством исходной системы автоматического регулирования ГСП и колебательности в ней.
The theme of the final qualification work: "Study of spindle hydrostatic bearings of a screw-cutting machine model 1K62." The aim of the work is to increase the productivity of the spindle assembly of a universal screw-cutting machine 1K62 by installing hydrostatic bearings. As a result of a comprehensive analysis of the technical literature on the topic of this work, out of five possible spindle unit bearings (rolling bearings, hydrodynamic, hydrostatic, aerostatic and magnetic bearings), hydrostatic bearings became the best for upgrading the 1K62 machine under given conditions, according to the study. In the given work, static and energy calculations were performed, which resulted in the determination of the geometric parameters of the GSB, the flow rates through the GSB supports, and the total power loss. An overheated bearing check was performed. Also the spindle deflections are calculated based on the formulas of the course of resistance of materials. The description of the dynamic model for the throttle control system and its dynamic analysis are given: LAFC, LFCCH and transient system graphs are built. A correction has been developed due to the low dynamic quality of the original system of automatic control of GPS and oscillation in it.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 49
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |