Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию развития интернет-рынков РФ и КНР и их взаимодействию, в частности анализу основных процессов электронной коммерции (логистика, платежные системы и законодательство). Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. охарактеризовать специфику возникновения и актуального состояния электронной коммерции в исследуемых странах; 2. выявить основные проблемы в электронной коммерции для каждой страны и возможные пути их решения; 3. сравнить основные аспекты развития электронной торговли России и Китая; 4. рассмотреть процесс формирования двустороннего сотрудничества в области электронной коммерции; 5. определить проблемы трансграничной электронной коммерции между двумя странами и перспективы сотрудничества в рамках всеобъемлющего стратегического партнерства. Работа проведена на базе таких источников, как Стратегии развития торговли в РФ до 2025 года, нормативные акты Федеральной таможенной службы РФ, квартальный отчет Alibaba Group, Закон КНР «Об электронной коммерции», Доклад Всемирного банка об опыте развития электронной коммерции в Китае, а также данные Национального бюро статистики КНР. В результате были, выявлены существующие проблемы в развитии трансграничного сотрудничества между странами в отрасли, а также определены некоторые перспективы сотрудничества и развития каждого из рынков.
The given work is devoted to studying e-commerce in Russia and in China and to analyzing its logistics, electronic payment systems and legal regulation. The research set the following goals: 1. to characterize the specificity of Russian and Chinese e-commerce appearance and current state; 2. to identify particular problems both countries’ e-commerce meets and the solutions; 3. to compare general aspects of Russian and Chinese e-commerce development; 4. to analyze the formation process of cross-border e-commerce; 5. to determine the problems of cross-border cooperation and further opportunities for strategic partnership. The work was based on the analysis of such sources as The Strategy of Commerce Development in RF until the 2025 and The Strategy of E-commerce Development in RF until the 2025, some Federal Custom Service of Russia regulations, Alibaba Group December Quarter 2019 Results, E-commerce Law of the People’s Republic of China, The report of World Bank and Alibaba Group on E-commerce Development and statistics of PRC NBS. The study resulted into analysis of the RF and PRC e-commerce markets, identification of its problems and the problems of two parties’ cooperation in e-commerce field and determination of the perspectives in further collaboration.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 21
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |