Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию роли пропаганды в культурной политике нацистской Германии, а также ее методам, применяемым в 1930-х гг. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Рассмотрение понятий «национал-социализм», «культурная политика» и «пропаганда». 2. Изучение аспектов образовательной и молодежной политики Третьего Рейха; 3. Рассмотрение культурной политики через литературу, кино, изобразительное искусство и архитектуру; 4. Выявление методов воздействия пропаганды как политического инструмента. Работа составлена на основе трудов российских и зарубежных историков, политологов и культурологов. Были исследованы пропагандистские элементы в области литературы, киноиндустрии, изобразительного искусства и архитектуры. Также изучены документальные фильмы по истории и культуре нацистской Германии. В результате выявлены методы и элементы пропаганды, применяемые в общественной жизни, и приведены примеры их использования в период национал-социализма. На основании приведенных сведений, было сделано заключение о необходимости знаний элементов и методов пропаганды.
The given work is devoted to studying of propaganda’s role in cultural politics of Nazi Germany and also its methods that were used in 1930s. The research set the following goals: 1. Studying the concept of “nazism”, “cultural politics” and “propaganda”; 2. Studying the aspects of educational system in the Third Reich and their influence on the youth; 3. Review of the cultural politics via literature, movies, pictural art and architecture; 4. Identification of methods of propaganda in politics. The research is based on the works of Russian and foreign historians, political and cultural experts. Propaganda elements in literature, movies, pictural art and architecture were studied. Documental movies on history and culture of the Third Reich were also watched. The methods and elements of propaganda that were used in the social life of Germany were identified. The examples of elements and methods applied in cultural politics were provided. Based on the given information, the conclusion about necessity to know the essence of propaganda was made.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 9
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |