Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена разработке электропривода электромобиля с использованием программной среды MATLAB/Simulink, которая будет демонстрировать эксплуатационные характеристики электромобиля с выбранным типом электродвигателя. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Сравнение различных типов электродвигателей для электропривода и выбор наиболее походящего. 2. Расчет требуемых параметров для подбора электродвигателя и аккумуляторной батареи и выбор оптимальных вариантов. 3. Создание модели электропривода электромобиля. Модель была построена по параметрам, которые были рассчитаны в ходе работы и взяты из паспортных данных, выбранного электродвигателя и аккумуляторной батареи. В результате исследования были получены эксплуатационные характеристики электропривода в следующих режимах: пуск, установившийся режим и рекуперативное торможение.
This work concerns the development of electric drive using MATLAB/Simulink software environment, which will demonstrate the performance characteristics of an electric vehicle with a given type of electric motor. Tasks that were addressed in the course of the study: 1. To compare of different types of motor for electric drive and choose the most suitable one. 2. To calculate of the required parameters for the selection of the electric motor and battery and selection of the optimal options. 3. To create an electric vehicle drive model. This work concerns the development of electric drive model using MATLAB/Simulink software environment The model was built according to the parameters that were designed during the study based on the passport data, the selected electric motor and the accumulator battery. The study revealed the operating characteristics of the electric drive in the following modes: start-up, steady-state mode and regenerative braking.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 7
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |