Details

Title: Турбореактивный двухконтурный авиадвигатель тягой 110 кН: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 13.03.03 «Энергетическое машиностроение» ; образовательная программа 13.03.03_03 «Авиационные двигатели и энергетические установки»
Creators: Разумный Валентин Андреевич
Scientific adviser: Матвеев Юрий Владимирович
Other creators: Семакина Елена Юрьевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт энергетики
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: авиационный двигатель; трддф; турбореактивный двигатель; двухконтурный двигатель; турбореактивный двухконтурный двигатлеь; тяга 110кН; кольцевая камера сгорания; турбина; aircraft engine; turbojet engine; dual-circuit digger; turbojet dual-circuit digger; general electric; ge f404; thrust 110kn; annular combustion chamber; turbine
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 13.03.03
Speciality group (FGOS): 130000 - Электро- и теплоэнергетика
Links: Приложение; Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-1996
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\12993

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: “Турбореактивный двухконтурный авиадвигатель тягой 110 кН”. В данной работе выполнено проектирование турбореактивного двухконтурного двигателя с форсажной камерой тягой 110 кН. В качестве прототипа выбран ТРДДФ GE f404. Были выполнены: вариативные тепловые расчеты в программе А2GTE, выбор оптимального режима работы, расчет компрессора, расчет камеры сгорания, газодинамический расчет турбины, начерчен эскиз проточной части данного двигателя, профилирование рабочей лопатки последней ступени, рассчитаны на прочность элементы: диск, лопатка, ротор. Целью работы является, проектирование двигателя тягой 110 кН на основе выбранного прототипа, а именно, авиационного двигателя GE f404. Выпускная квалификационная работа включает в себя введение, вариантный тепловой расчет двигателя, приближенный расчет компрессора, расчет камеры сгорания, газодинамический расчет турбины, описание конструкций двигателя, расчет на прочность элементов и заключение. Кроме того, работа включает специальную часть.

The topic of the final qualification work: "Turbojet twin-circuit aircraft engine with a thrust of 110 kN”. In this paper, the design of a turbojet two-circuit engine with an afterburner chamber with a thrust of 110 kN is performed. The GE f404 turbofan engine was chosen as the prototype. The following were performed: variable thermal calculations in the A2GTE program, selection of the optimal operating mode, calculation of the compressor, calculation of the combustion chamber, gas-dynamic calculation of the turbine, a sketch of the flow part of this engine, profiling of the working blade of the last stage, calculated for the strength of the elements: disk, blade, rotor. The aim of the work is to design a 110 kN thrust engine based on the selected prototype, namely, the GE f404 aircraft engine. The final qualification work includes an introduction, a variant thermal calculation of the engine, an approximate calculation of the compressor, a calculation of the combustion chamber, a gas-dynamic calculation of the turbine, a description of the engine structures, a calculation of the strength of the elements and a conclusion. In addition, the work includes a special part.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 25
Last 30 days: 8
Detailed usage statistics