Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: “Турбореактивный двухконтурный авиадвигатель тягой 110 кН”. В данной работе выполнено проектирование турбореактивного двухконтурного двигателя с форсажной камерой тягой 110 кН. В качестве прототипа выбран ТРДДФ GE f404. Были выполнены: вариативные тепловые расчеты в программе А2GTE, выбор оптимального режима работы, расчет компрессора, расчет камеры сгорания, газодинамический расчет турбины, начерчен эскиз проточной части данного двигателя, профилирование рабочей лопатки последней ступени, рассчитаны на прочность элементы: диск, лопатка, ротор. Целью работы является, проектирование двигателя тягой 110 кН на основе выбранного прототипа, а именно, авиационного двигателя GE f404. Выпускная квалификационная работа включает в себя введение, вариантный тепловой расчет двигателя, приближенный расчет компрессора, расчет камеры сгорания, газодинамический расчет турбины, описание конструкций двигателя, расчет на прочность элементов и заключение. Кроме того, работа включает специальную часть.
The topic of the final qualification work: "Turbojet twin-circuit aircraft engine with a thrust of 110 kN”. In this paper, the design of a turbojet two-circuit engine with an afterburner chamber with a thrust of 110 kN is performed. The GE f404 turbofan engine was chosen as the prototype. The following were performed: variable thermal calculations in the A2GTE program, selection of the optimal operating mode, calculation of the compressor, calculation of the combustion chamber, gas-dynamic calculation of the turbine, a sketch of the flow part of this engine, profiling of the working blade of the last stage, calculated for the strength of the elements: disk, blade, rotor. The aim of the work is to design a 110 kN thrust engine based on the selected prototype, namely, the GE f404 aircraft engine. The final qualification work includes an introduction, a variant thermal calculation of the engine, an approximate calculation of the compressor, a calculation of the combustion chamber, a gas-dynamic calculation of the turbine, a description of the engine structures, a calculation of the strength of the elements and a conclusion. In addition, the work includes a special part.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 25
Last 30 days: 8 Detailed usage statistics |