Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию эффективности использования комиксов в качестве лингводидактических материалов в онлайн-курсе при обучении студентов-бакалавров младших курсов технических специальностей. В рамках проведенного исследования были решены следующие задачи: 1. изучены история развития авторских комиксов как жанра и его лингводидактический потенциал как средства развития коммуникативных навыков изучающих иностранный язык; 2. проведён комплексный анализ научно-педагогической литературы, посвящённой использованию комиксов при обучении иностранному языку; 3. изучены особенности развития устных речевых навыков у студентов-бакалавров, обучающихся английскому языку в неязыковом вузе, а также возможности использования онлайн-курса на материале комиксов для их преодоления; 4. Выяснены посредством анкетирования: а. интерес к жанру комиксов у студентов младших курсов; б. мнение преподавателей о проблемах обучения устной речи студентов младших курсов неязыкового вуза и их мнение о пользе англоязычных комиксов для решения этих проблем 5. разработан онлайн-курс по английскому языку с использованием англоязычных авторских комиксов; 6. проведена апробация онлайн-курса в рамках педагогического эксперимента. На основании проведённых исследований были сформулированы следующие выводы: использование комиксов в качестве лингводидактических материалов способствует развитию речевых компетенций иностранного языка; повышает мотивацию студентов к обучению; актуально для использования в качестве основы для онлайн-курсов.
The given work is devoted to the study of effectiveness of using comics as linguo-didactic materials in an online course in teaching junior bachelor students of technical specialties. The research set the following goals that have been achieved: 1. to study the history of the development of comics as a genre and its linguodidactic potential as a means of developing the communication skills of foreign language learners; 2. to make a comprehensive analysis of scientific and pedagogical literature on the use of comics in teaching a foreign language; 3. to study the features of the development of oral speech skills among bachelor students studying English at a non-linguistic university, as well as the possibility of using an online course based on comics to overcome them; 4. to find out by a questionnaire: a. interest in the genre of comics among junior students; b. the opinion of teachers about the problems of teaching oral speech of junior students of a non-linguistic university and their opinion about the benefits of English-language comics for solving these problems 5. to develop an online course in English using English-language indie comics; 6. to test the online course as a part of a pedagogical experiment. Based on the studies conducted, the following conclusions were formulated: the use of the use of comics as linguodidactic materials contributes to the development of speech competencies of a foreign language; increases student motivation to learn; relevant for use as a basis for online courses.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 5
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |