Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Исследование зависимости точности работы петель слежения за синхронизацией в приёмниках сигналов ГНСС от выбора дискриминатора». Данная работа посвящена оценке точности функционирования систем слежения за задержкой огибающей и систем слежения за несущей в приемниках сигналов ГНСС в зависимости от выбора дискриминаторов систем слежения. Целью работы является снижение вычислительной сложности работы петель слежения, в частности работы дискриминаторов, путем выбора менее вычислительно сложного алгоритма дискриминатора. В работе используется имитатор работы коррелятора в приемниках сигналов ГНСС, с его помощью осуществлен анализ работы систем слежения при включении различных дискриминаторов и при разных видах динамики приемника (ходьба, бег, разгон велосипеда и торможение автомобиля) и определены критерии сравнения. Проведено имитационное моделирование и построены графики зависимости значений критериев оценки от отношения сигнал/шум. Проведено оценочное сравнение ошибок точности синхронизации и сделаны выводы о возможности снижения вычислительной сложности работы дискриминаторов.
The subject of the graduate qualification work is “The research of the dependence of the tracking loops performance accuracy in GNSS signal receivers on the choice of the discriminator”. The given work is devoted to the evaluation of code and carrier tracking loops performance depending on the choice of delay lock loop, frequency lock loop and phase lock loop discriminator. The purpose of the work is to reduce computational load of GPS tracking systems (discriminators in particular) by choosing discriminator algorithms with a least computational load. In this work the correlator imitator model has been used, with this model tracking loops performance have been analyzed using different discriminators and different receiver dynamics (walk, run, bicycle acceleration and car brake) as well as estimation metrics have been defined. Simulation is carried out and these estimation parameters versus the signal-to-noise ratio graphs are constructed. A comparison of performance errors was made and conclusions about the possibility of reducing the discriminators computational complexity are presented.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |