Details

Title: Исследование системы зажигания газового двигателя: выпускная квалификационная работа магистра: направление 13.04.03 «Энергетическое машиностроение» ; образовательная программа 13.04.03_03 «Поршневые и комбинированные двигатели»
Creators: Лю Чжэнцзэ
Scientific adviser: Галышев Юрий Виталиевич
Other creators: Зайцев Алексей Борисович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт энергетики
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: Двигатели внутреннего сгорания — Зажигание; HCCI двигатель; рабочий процесс; выбросы NOx; тепловое и напряженное состояние поршня
UDC: 621.433:621.43.044
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Speciality code (FGOS): 13.04.03
Speciality group (FGOS): 130000 - Электро- и теплоэнергетика
Links: Приложение; Отзыв руководителя; Рецензия; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-2799
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Данная работа посвящена расчетным исследованиям рабочего процесса и теплонапряженного состояния поршня двигателя с самовоспламенением гомогенного заряда. Основные задачи, решаемые в ходе исследования: обзор применения технологии HCCI и SPCCI в двигателях; анализ технических элементов организации рабочего процесса SPCCI; расчетная оптимизация рабочего процесса двигателя SPCCI; составление методики определения граничных условий и трехмерное моделирование теплового и напряженного состояния поршня для подтверждения его работоспособности; расчет процесса образования оксидов азота NOx в цилиндре двигателя SPCCI. В ходе исследования было проведено моделирование с использованием программ "RP-TOX2018", "Solidworks" и "Ansys". В данной работе анализируются преимущества и недостатки двигателя SPCCI.

This article is devoted to: "Computational studies of the working process and the heat-stressed state of the engine piston with self-ignition of a homogeneous charge". The main tasks to be solved in the course of the study:overview of the application of HCCI and SPCCI technology in engines. Engine characteristics. Analysis of the technical elements of the organization of the SPCCI workflow. Design optimization of the SPCCI engine workflow, selection of compression ratio, timing phases, ignition timing angle. Calculation of the thermal and stress state of the piston. Description of the method for determining boundary conditions. Calculated confirmation of the SPCCI engine piston operability. Calculation of the process of formation of nitrogen oxides in the cylinder of the SPCCI engine. This article analyzes the advantages and disadvantages of the SPCCI engine, as well as the analysis of various technical elements, summarizes its characteristics and research, and calculates them.During the study, simulations were performed using "RP-TOX2018","Solidworks" and"Ansys": the main data collected on the Internet was calculated using the"RP-TOX2018"software for modeling the workflow engine and the "Solidworks" software. Perform a three-dimensional simulation of the piston, simulate the analysis of the thermal stress of the piston in the software "ANSYS" and perform the calculation of NOx emissions. Based on the results of the above calculations, conclusions are drawn. 5.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 1
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics