Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью выпускной квалификационной работы является разработка фирменного стиля кафе азиатской кухни «Tiger Lily» («Тигровая лилия»), при котором находится цветочная лавка. Задачи, выполняемые в ходе исследования: 1. Изучение тенденций развития заведений общественного питания. 2. Анализ подходов к решению озеленения интерьеров предприятий общественного питания. 3. Выявление проблематики существующего фирменного стиля выбранного заведения. 4. Разработка единого стилистического решения для создания дизайн-концепции фирменного стиля кафе. В результате выполнения исследования по теме ВКР был проведен анализ интерьера кафе «Tiger Lily», рассмотрены и проанализированы аналоги решений фирменных стилей кафе, расположенных как в новых, так и в исторических районах Санкт-Петербурга, сопоставлены различные подходы к дизайну современных предприятий общественного питания. Разработка фирменного стиля кафе включает следующие составляющие: логотип, определение фирменных цветов и шрифтов, корпоративные визитки, меню, интерьерные плакаты, информационные листовки, упаковку для транспортировки растений, графические элементы в интерьере. В ходе работы предложена образовательная концепция, направленная на популяризацию флордизайна и экологически чистого питания с использованием растительных компонентов на базе магазина, относящегося к кафе, с возможностью реализации соответствующей продукции.
The objective of the graduate qualification work is to develop a corporate identity for the Asian cuisine cafe "Tiger Lily", which houses a flower shop. The research set the following goals: 1. Studying of trends in the development of public catering establishments; 2. Public catering spaces interiors landscaping analysis; 3. Revealing the existing corporate identity problematics of the chosen institution. 4. Development of a single stylistic solution of the development of brand design. The result of the research is the analysis «Tiger Lily» interior, reviewing analogs of corporate style solutions for cafes located in new and in historical districts of St. Petersburg, comparison of various approaches to modern catering establishments design. The development of a corporate identity for a cafe includes the following components: logo, definition of corporate colors and fonts, corporate business cards, menus, interior posters, information leaflets, packaging for transporting plants, graphic elements in the interior. In result of the work, an educational concept was proposed. This concept aims at popularizing floristic design and eco-friendly nutrition with plant components. It based at store related to a cafe, with the possibility of selling the corresponding products.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 23
Last 30 days: 2 Detailed usage statistics |