Details

Title: Повышение эффективности деятельности службы приёма и размещения: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 43.03.01 «Сервис» ; образовательная программа 43.03.01_01 «Сервис в индустрии гостеприимства»
Creators: Лемехова Анна Алексеевна
Scientific adviser: Пастернак Ксения Германовна
Other creators: Карманова Анна Евгеньевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: служба приёма и размещения; профессиональный этикет; индивидуальный подход; гости с ограниченными возможностями здоровья; маломобильные граждане; reception and accommodation service; professional etiquette; individual approach; guests with disabled health opportunities; people with limited mobility
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 43.03.01
Speciality group (FGOS): 430000 - Сервис и туризм
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-3512
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\15938

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Данная работа посвящена изучению принципов и особенностей деятельности службы приёма и размещения в гостиничном предприятии, а также формированию рекомендаций по повышению эффективности работы функционального подразделения. Цель данной выпускной квалификационной работы – формирование системы рекомендаций по повышению эффективности работы службы приёма и размещения предприятия ООО «Отель Сервис». Объектом исследования является гостиница ООО «Отель Сервис», предметом исследования – деятельность службы приёма и размещения предприятия ООО «Отель Сервис». Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Изучение теоретических аспектов работы службы приёма и размещения. 2. Исследование методов и принципов работы службы приёма и размещения на рассматриваемом предприятии. 3. Выявление проблем в работе службы приёма и размещения рассматриваемого предприятия. 4. Формирование рекомендаций по повышению эффективности деятельности службы приёма и размещения выбранного предприятия. Работа проведена на базе ООО «Отель Сервис». Был проведён анализ деятельности службы приёма и размещения предприятия ООО «Отель Сервис», в результате которого можно наглядно увидеть все проблемные моменты работы функционального подразделения. В результате были проанализированы методы подготовки сотрудников предприятия к обслуживанию гостей с ограниченными возможностями здоровья и выявлен ряд проблем, связанных с данной областью работы службы приёма и размещения. Была предложена система мер по устранению данных проблем, а также описан принцип её внедрения.

This work is devoted to the study of the principles and features of the reception and accommodation service in a hotel enterprise, as well as the formation of recommendations to improve the efficiency of the functional unit. The purpose of this graduate qualification paper is the formation of a system of recommendations to improve the efficiency of the reception and accommodation service of the LLC «Hotel Service». The object of the research is the hotel «Hotel Service» LLC, the subject of the study is the activities of the reception and accommodation service of the enterprise «Hotel Service» LLC. The research set the following goals: 1. Study of the theoretical aspects of the reception and accommodation service. 2. Study of the methods and principles of the reception and accommodation service at the enterprise in question. 3. Identification of problems in the work of the reception and accommodation service of this enterprise. 4. Formation of recommendations for improving the efficiency of the reception and placement service of the selected enterprise. The work was carried out on the basis of «Hotel Service» LLC. An analysis of the activities of the reception and accommodation service of the LLC Hotel Service company was carried out, as a result of which you can clearly see all the problematic aspects of the work of the functional unit. As a result, the methods of preparing the employees of the enterprise to serve guests with disabilities were analyzed and a number of problems related to this area of work of the reception and accommodation service were identified. A system of measures to eliminate these problems was proposed, and the principle of its implementation was described.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 29
Last 30 days: 2
Detailed usage statistics