Details

Title: Роль прецедентных текстов в формировании вторичной языковой личности на занятиях РКИ: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_03 «Теория и методика преподавания русского языка как иностранного»
Creators: Сучкова Дарья Владимировна
Scientific adviser: Бурцева Александра Вячеславовна
Other creators: Кобичева Александра Максимовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: преподавание русского языка как иностранного; РКИ; прецедентные тексты; методические рекомендации; осложненная коммуникация; кинематограф; кино; language; RFL; precedent texts; methodological recommendations; complicated communication; cinematograph; cinema
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-3857
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\13043

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: «Роль прецедентных текстов в формировании вторичной языковой личности на занятиях РКИ». В данной работе изучены особенности изучения и преподавания русскоязычных прецедентных текстов иностранным студентам при обучении русскому языку как иностранному, а также предложены решения по усовершенствованию методики работы с прецедентными текстами на занятиях РКИ. Даны общие понятия, касающиеся первичной и вторичной языковых личностей, прецедентного феномена. Проведено анкетирование. Проанализированы полученные данные, выявлен уровень знания русских прецедентных текстов. Разработаны конкретные методические рекомендации в виде комплексной системы упражнений. Работа обладает элементами научной новизны и практической значимостью (проанализированы методы работы с прецедентными текстами, выявлены узнаваемые прецедентные феномены): результаты исследования могут быть использованы в практике преподавания РКИ.

Subject matter of the thesis is "The role of precedent texts in the formation of a secondary language personality on RFL lessons." This paper examines the aspects of studying and teaching Russian-language precedent texts to foreign students in process of teaching Russian as a foreign language, also proposes solutions for improving the methodology for working with precedent texts in the lessons of RFL. General concepts are given concerning primary and secondary linguistic personalities, a precedent phenomenon. A survey was carried out. The obtained data are analyzed, the level of knowledge of Russian precedent texts is revealed. Specific guidelines have been developed in the form of a complex system of exercises. This research has elements of scientific novelty and practical relevance (methods of applying precedent texts were analyzed, recognizable precedent phenomena were identified): the results of the study can be used in the practice for teaching Russian as a foreign language.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 12
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics