Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: «Роль прецедентных текстов в формировании вторичной языковой личности на занятиях РКИ». В данной работе изучены особенности изучения и преподавания русскоязычных прецедентных текстов иностранным студентам при обучении русскому языку как иностранному, а также предложены решения по усовершенствованию методики работы с прецедентными текстами на занятиях РКИ. Даны общие понятия, касающиеся первичной и вторичной языковых личностей, прецедентного феномена. Проведено анкетирование. Проанализированы полученные данные, выявлен уровень знания русских прецедентных текстов. Разработаны конкретные методические рекомендации в виде комплексной системы упражнений. Работа обладает элементами научной новизны и практической значимостью (проанализированы методы работы с прецедентными текстами, выявлены узнаваемые прецедентные феномены): результаты исследования могут быть использованы в практике преподавания РКИ.
Subject matter of the thesis is "The role of precedent texts in the formation of a secondary language personality on RFL lessons." This paper examines the aspects of studying and teaching Russian-language precedent texts to foreign students in process of teaching Russian as a foreign language, also proposes solutions for improving the methodology for working with precedent texts in the lessons of RFL. General concepts are given concerning primary and secondary linguistic personalities, a precedent phenomenon. A survey was carried out. The obtained data are analyzed, the level of knowledge of Russian precedent texts is revealed. Specific guidelines have been developed in the form of a complex system of exercises. This research has elements of scientific novelty and practical relevance (methods of applying precedent texts were analyzed, recognizable precedent phenomena were identified): the results of the study can be used in the practice for teaching Russian as a foreign language.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 12
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |