Details

Title: Применение методов SMM для продвижения салона красоты Beauty Story: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_15 «Международный менеджмент»
Creators: Буданова Александра Дмитриевна
Scientific adviser: Климин Анастасий Игоревич
Other creators: Алексеева Наталья Сергеевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: продвижение салона красоты; маркетинг; SMM; социальные сети; стратегия продвижения; beauty salon promotion; marketing; social networks; promotion strategy
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-4156
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Record key: ru\spstu\vkr\13613

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Целью работы является разработка эффективной стратегии продвижения салона красоты в социальных сетях. Работа выполнена на материалах салона красоты Beauty Story, открытого двумя самозанятыми: Юлией Басуриной и Яной Вагановой. Предмет ВКР: стратегия продвижения услуг салона красоты. Методы: SWOT-анализ, анализ рынка, анализ конкурентной среды, метод экспертных оценок, сбор и обработка данных, методы оценки эффективности мероприятий. Основные результаты работы: – проанализирован рынок салонов красоты, конкуренты, деятельность Beauty Story; – составлен портрет целевой аудитории; – разработана комплексная маркетинговая стратегия продвижения; – предложено внедрение инновационных технологий; – подключен сервис онлайн-записи; – сформулирована новая концепция салона; – доказана эффективность нескольких способов продвижения на практике; – составлен прогноз эффективности предложенного плана продвижения. Область применения результатов ВКР: сфера салонного бизнеса, при решении задач продвижения с учетом маленького бюджета. Выводы. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов.

The aim of the graduate qualification work is to develop of an effective strategy for promoting a beauty salon in social networks. The work has been carried out on the materials of the Beauty Story beauty salon, opened by two self-employed people: Yulia Baturina and Yana Vaganova Research methods used: SWOT analysis, market analysis, competitive environment analysis, expert evaluation method, data collection and processing, methods for valuing the effectiveness of measures. The main results of the graduate qualification work: – analyzed the market of beauty salons, competitors, activities of Beauty Story; – a portrait of the target audience has been compiled; – developed a comprehensive marketing strategy for promotion; – proposed the introduction of innovative technologies; – online recording service is enabled; – a new concept of the salon has been formulated; – proven effectiveness of several ways of promotion in practice; – a forecast of the effectiveness of the proposed promotion plan has been made. The areas of the graduate qualification work results application: the sphere of salon business, when solving problems of promotion with a small budget. Conclusions of graduate qualification work. Tasks have been solved, aim has been achieved, the areas of the results application have been determined.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 47
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics