Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию и оптимизации камеры сгорания поршня дизельного автомобильного двигателя. Задачи, которые решались в ходе работы: 1. Подготовка трехмерной расчетной модели поршня; 2. Расчет системы граничных условий; 3. Расчет ТНДС поршняприрассчитанныхграничныхусловиях; 4. Анализ результатов расчета, расчет величин коэффициентов запаса;5. ТНДС расчет вариантов оптимизированных поршней; 6. Выбор наиболее оптимального поршня, среди рассмотренных вариантов; Работа проведена на базе прототипа дизельного двигателя ЯМЗ 53406.Были разобраны методики расчета теплового нагружения поршней дизельных двигателей. Совершались расчеты рабочего процесса. В ходе работы осуществлялось изменение формы камеры сгорания с целью оптимизации поршня двигателя. В результате было проанализировано 4 варианта поршней с различными геометрическими характеристиками камер сгорания. Были построены трѐхмерные модели вариантов исполнения. Производились прочностные расчеты и расчеты рабочего процесса для каждого из вариантов. В итоге, в ходе сравнения, был выбран оптимальный поршень для проектируемого двигателя.
The topic of the final qualifying work: "Computational study of the influence of the shape of the combustion chamber on the heat-stressed state of the piston of an automobile diesel engine".This work to the study and optimization of the combustion chamber of the piston of a diesel automobile engine. Tasks that were solved in the course of the work:1. Preparation of a three-dimensional design model of the piston;2. Calculation of the system of boundary conditions;3. Calculation of the TNDS of the piston under the calculated boundary conditions;4. Analysis of the calculation results, calculation of the values of the stock coefficients;5. TNDS calculation of variants of optimized pistons;6. Selection of the most optimal piston, among the options considered;The work was carried out on the basis of a prototype of the YaMZ 53406 diesel engine.Methods for calculating the thermal loading of diesel engine pistons were analyzed. Calculations of the working process were made. During the work, the shape of the combustion chamber was changed in order to optimize the engine piston.As a result, 4 variants of pistons with different geometric characteristics of the combustion chambers were analyzed. Three-dimensional models of the variants were built. Strength calculations and workflow calculations were performed for each of the variants. As a result, during the comparison, the optimal piston for the designed engine was selected.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 27
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |