Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию способов интеграции мобильных технологий в процесс обучения иностранному языку и разработке дидактического материала на базе мобильных технологий. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. изучение и анализ научной литературы по проблеме исследования (сущность оптимизации, связь мобильных технологий с обучением и т.д.); 2. описание использования мобильных технологий для обучения иностранному языку слушателей языковых курсов (разработка и апробация комплекса заданий, созданный на базе мобильных технологий, как средство оптимизации учебного процесса). Первая глава нашего исследования посвящена анализу понятия «оптимизации» и ее проблем с точки зрения ее интерпретации разными исследователями. Вторая глава направлена на изучение связи мобильных технологий и обучения, рассмотрения их дидактических и методических возможностей, а также достоинств и недостатков, приведена классификация цифровых ресурсов. В третьей главе производилось описание апробации созданного на базе мобильных технологий дидактического материала, приведены примеры заданий на отработку лексических, грамматических навыков, а также задания на аудирование. Представлены результаты, полученные после контрольного тестирования слушателей, из которых видно, что мобильные технологии возможно использовать для оптимизации процесса обучения.
The given work is devoted to studying the ways of integrating mobile technology into the process of foreign language teaching and the development of teaching material based on mobile technology. Tasks that were solved during the research: 1. studying and analyzing the scientific research literature on the problem of graduate qualification work (essence of optimization, connection of mobile technologies with learning, etc.); 2. description of the use of mobile technologies for teaching foreign language to students of language courses (designing and approbation of a set of tasks created on the basis of mobile technologies, as a means of optimization in the learning process). The first section of our research is devoted to the analysis of the concept of "optimization" and its problems in terms of its interpretation by different researchers. The second chapter aims to study the connection between mobile technology and learning, considering their didactic and methodological possibilities, as well as the advantages and disadvantages, the classification of digital resources is given. The third chapter describes the approbation of the teaching material created on the basis of mobile technology, presenting examples of tasks for working out lexical and grammatical skills, as well as listening comprehension tasks. The results received after the testing of the students are presented, it is seen that mobile technologies can be used to optimize the learning process.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 8
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |