Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию оптимизации втулки судового дизельного двигателя типа М150М. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Изучение видов и особенностей охлаждения втулки в судовых дизелях. 2. Проектировка и чертеж исследуемой нами втулки цилиндра. 3. Расчет температурных напряжений и деформации в программе ПМК RP-TOX. 4. Моделирование и построение граничных условий в программе ANSUS. Работа проведена в СПбПУ Петра Великого по профилю подготовки 13.04.03_03 «Поршневые и комбинированные двигатели», где была собрана и обработана большая часть материала, предоставлены необходимые для исследования и расчета программы и чертежи. Это позволило произвести все необходимые расчеты и показать наглядно, как ведет себя втулка цилиндра при различных параметрах. Благодаря этому удалось посчитать температуры и напряжения во втулки цилиндра, а так же произвести ее модернизацию, что позволило оптимизировать охлаждение и добиться оптимального соотношения в размерах втулки и рубашке охлаждения. На основании проведенных исследований мы получили втулку с параметрами, которые полностью отвечают требованиям и охлаждению.
This work is devoted to the study of the optimization of the bushing of a marine diesel engine of the M150 M type. Tasks that were solved in the course of the study: 1. Study of the types and features of bushing cooling in marine diesel engines. 2. Design and drawing of the cylinder sleeve we are studying. 3. Calculation of temperature stresses and deformations in the RP-TOX PMK program. 4. Modeling and construction of boundary conditions in the ANSYS program. The work was carried out at Peter the Great SPbPU in the training profile 13.04.03_03 "Piston and combined engines", where most of the material was collected and processed, the programs and drawings necessary for research and calculation were provided. This allowed us to make all the necessary calculations and show clearly how the cylinder sleeve behaves at various parameters. Thanks to this, it was possible to calculate the temperatures and stresses in the cylinder sleeve, as well as to upgrade it, which allowed optimizing cooling and achieving an optimal ratio in the size of the sleeve and the cooling jacket. Based on our research, we have obtained a bushing with parameters that fully meet the requirements and cooling requirements.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() ![]() ![]() |
||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() ![]() ![]() |
||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 15
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |