Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В работе предложена математическая модель компетенций наставника студенческих проектов, позволяющая осуществлять формализованную оценку уровня подготовки наставников для их соответствия специфике реализуемых студенческих проектов и повышения качества проектной деятельности в вузе. Цель работы заключается в формализации процесса распределения наставников по студенческим проектам посредством математической модели компетенций, выявляющей соответствие между уровнем развития компетенций у наставника и требованиями, предъявляемыми к проекту. Модель отличается от существующих учетом различных уровней сформированности компетенций наставника и специфических условий проектной деятельности в зависимости от типа проекта или проектной команды, использованием математического аппарата. Предполагается, что использование модели позволит формализовать процесс подбора наставников для студенческих проектов таким образом, чтобы уровень развития компетенций наставника способствовал успешной реализации проекта.
The paper proposes the mathematical model of student projects mentor’s competencies aimed at assessing mentors’ professional level, for their compliance with the specifics of the student projects being implemented, as well as improving the quality of project activities at the university. The purpose of the work is to formalize the process of distributing mentors for student projects through the mathematical model of competencies, which identifies the correspondence between the level of development of the mentor's competencies and particular project requirements. The model is different from the existing ones, as it considers various levels of mentor’s competencies development and the specific conditions of project activity, depending on the type of project or project team; the model is based on the mathematical apparatus. It is assumed that the use of mathematical competence model in project activity at a university will present an ability to formalize the process of selecting mentors for student projects in such a way that the level of development of a mentor's competencies contributes to the successful implementation of the project.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 32
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |