Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе изложены особенности формирования грамматической компетенции посредством парной работы у студентов нелингвистических направлений на занятиях по английскому языку. Даны определения и характеристики грамматической компетенции. Изучены методические подходы к формированию грамматической компетенции. Рассмотрены дидактические возможности формата парной работы в обучении грамматике. Сформулированы принципы формирования грамматической компетенции посредством формата парной работы. Проведен эксперимент, включающий разработку и применение комплекса грамматических упражнений у студентов нелингвистических направлений. Проведен анализ результатов. В ходе проведения анализа результатов было выявлено, что разработанный комплекс упражнений больше подходит для совершенствования и развития грамматической компетенции со среднего до высокого уровня. Для дальнейших исследований целесообразно расширить выборку студентов, предварительно разделить их на подгруппы по уровню подготовки и провести данный педагогический эксперимент повторно.
In the given work the essence of the formation of grammatical competence through pair work among students of non-linguistic areas at English classes is stated. Definitions and characteristics of grammatical competence are given. The methodological approaches to the formation of grammatical competence have been studied. The didactic possibilities of the pair work format in teaching grammar are considered. The principles of the formation of grammatical competence through the format of pair work are formulated. An experiment was conducted, including the development and application of sets of grammatical exercises for students of non-linguistic directions. The results were analyzed. During the analysis of the results, it was revealed that the developed set of exercises is more suitable for improving and developing grammatical competence from an intermediate to a high level. For further research, it is advisable to expand the sample of students, pre-divide them into subgroups according to the level of training and conduct this pedagogical experiment again.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 9
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |