Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе рассматриваются особенности обучения иноязычному говорению, включающему диалогические и монологические умения. Обращается внимание на влияние эпидемии, вызванной коронавирусной инфекцией Covid-19, на современную систему образования, в связи с чем ВУЗы России были вынуждены перейти на дистанционное обучение. Приводится соотношение преимуществ и недостатков ДО. В практической части работы, во-первых, описываются результаты проведенного опроса, в основе которого лежит цель – установить востребованность той или иной виртуальной среды при изучении студентами ИЯ, во-вторых, демонстрируется применение виртуальной интерактивной доски Miro на занятии по обучению иностранной диалогической речи студентов нелингвистических специальностей.
This paper considers the peculiarities of teaching foreign language speaking, which include dialogical and monological skills. Attention is drawn to the effect of the epidemic caused by the coronavirus infection (Covid-19) on the modern education system. Due to this, Russian universities had to switch to distance learning. In this context, the advantages and disadvantages of DL are given. The practical part of the paper, firstly, describes the results of the survey aimed to determine the demand for a particular virtual environment in the study of foreign languages, and secondly, the use of Miro virtual whiteboard during a lesson on teaching foreign dialogue to students of non-linguistic specialties is demonstrated.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 9
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |