Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена исследованию технологии изготовления сегментного подпятника с полимерным покрытием, который является комплектующей гидрозащиты нефтяного насоса. Цель работы - повышение производительности и качества изготовления сегментного подпятника гидрозащиты на основе исследования операций его обработки. Исследовательская часть данной работы посвящена изучению факторов, влияющих на шероховатость, получаемую при шлифовании сегментного подпятника. Анализ проводился методом шлифования образцов при различных режимах обработки и сравнения сопутствующих этим режимам интенсивности съёма и шероховатости обработанной поверхности. Изложен технологический процесс изготовления сегментного подпятника с полимерным покрытием. Рассмотрена конструкция данного узла, принцип его работы. Описан процесс нанесения полимерного покрытия. Описаны проведение и результаты экспериментов по шлифованию рабочих поверхностей подпятника. Разработано автоматизированное установочно-зажимное приспособление.
This work is devoted to the study of manufacturing technology of a tilt pad thrust bearing with a polymer coating, which is a component of the hydraulic protection of an oil pump. The purpose of the study is to increase the productivity and quality of manufacturing of a tilt pad thrust bearing based on a study of its processing operations. The research part of this work is devoted to the study of the factors affecting the roughness obtained after grinding tilt pad thrust bearing. The analysis was carried out by grinding the samples under different processing modes and comparing the accompanying removal rates and roughness of the treated surface. The technological process of manufacturing a tilt pad thrust bearing with a polymer coating is stated. The design and the operating principle of this joint are considered. The process of polymer coating is described. The performance and results of experiments on grinding the working surfaces of the thrust bearing are described. The automated fixing device is developed.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Table of Contents
- bc2d0b41d9fbbbaee4918e0189d778516b1480da76e649e5140d5a1d89b232dc.pdf
- c5c616e23ce87d218d275fef902ff6d3c26fb865f83d00178c168eab301c509a.pdf
- Microsoft Word - "8BC;L=8:.docx
- bc2d0b41d9fbbbaee4918e0189d778516b1480da76e649e5140d5a1d89b232dc.pdf
- c5c616e23ce87d218d275fef902ff6d3c26fb865f83d00178c168eab301c509a.pdf
Usage statistics
Access count: 11
Last 30 days: 1 Detailed usage statistics |