Details

Title: Бизнес этикет и культурные традиции современного Китая: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 41.03.01 «Зарубежное регионоведение» ; образовательная программа 41.03.01_03 «Зарубежное регионоведение (общий профиль)»
Creators: Батыров Камиль Маратович
Scientific adviser: Лбова Людмила Валентиновна
Other creators: Васильева Наталия Алексеевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: деловая культура; бизнес этикет; имидж организации; культурные традиции; межкультурные взаимоотношения; business culture; business etiquette; image of the organization; cultural traditions; representatives of various cultures; intercultural relationship
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 41.03.01
Speciality group (FGOS): 410000 - Политические науки и регионоведение
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-5478
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Record key: ru\spstu\vkr\15530

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Данная работа посвящается изучению межкультурных взаимоотношений в торговой, экономической и бизнес-сферах. В ходе исследования данного вопроса были раскрыты значение терминов “деловое общение”, “бизнес этикет” и “бизнес культура”; рассмотрено положение Китая и китайских компаний на мировой бизнес арене; изучены различия в психологии представителей китайского бизнеса по отношению к ведению бизнеса; рассмотрены отличительные черты современной бизнес культуры и делового этикета Китая; проведен анализ отношения западных и восточных ученых на особенности бизнес культуры в Китае; проведен опрос среди представителей китайского и российского бизнеса по поводу бизнес этикета в Китае и выявление их сходства и отличия. Исследование было проведено, основываясь на работы иностранных и отечественных исследователей, а также на регулирующие законы и акты. В ходе проведения исследования по данному вопросу были сделаны выводы, что в современном мире Китай играет важную роль для мировой экономики, многие культурные традиции, сформировавшиеся в течении многих столетий продолжают оказывать влияние на все сферы жизни китайцев, мнение западных и восточных ученых по поводу особенности ведения бизнеса китайцами во многом сходится, многие представители не китайской культуры не знают о некоторых особенностях ведения бизнеса с китайцами.

This work is devoted to the study of intercultural relationships in trade, economic and business spheres. During the study of this issue, the meaning of the terms "business communication", "business etiquette" and "business culture" was revealed; considered the position of China and Chinese companies in the world business arena; the differences in the psychology of representatives of Chinese business in relation to doing business have been studied; the distinctive features of modern business culture and business etiquette in China are considered; the analysis of the relationship between Western and Eastern scientists on the specifics of business culture in China has been carried out; a survey was conducted among representatives of Chinese and Russian business about business etiquette in China and the identification of their similarities and differences. The research was conducted based on the work of foreign and domestic researchers, as well as on regulatory laws and acts. During the researching of this issue, it was concluded that in the modern world, China plays an important role for the world economy, many cultural traditions that have formed over the course of many centuries continue to influence all spheres of Chinese life, the opinion of Western and Eastern scientists about the peculiarities of conducting business by the Chinese largely converges, many representatives of non-Chinese culture do not know about some of the peculiarities of doing business with the Chinese.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics