Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена выявление ключевых моментов в истории Германии и их влияние на развитие немецкого образования и образ современного немецкого социума, рассмотрении и проведении анализа социально-политического аспекта в Республике Германии через призму развития образовательной деятельности. В ходе работы поставлены следующие задачи: 1. Выявление ключевых событий, повлиявших на выделение этапов развития образования; 2. Проведение анализа образовательной системы ФРГ: достижения, трудности и перспективы; 3. Анализ современной системы образования в ФРГ; 4. Установление позиции А. Гитлера на науку, образование, литературу и деятельность 5. Исследование развития образования, науки, литературы и деятельности искусства во времена правления А. Гитлера 6. Сравнительный анализ немца: времен Германии при А. Гитлере и 21 века. Также информационная база формировалась собранными в ходе практик, а также преддипломной практики, включавшей в себя посещение Российской национальной библиотеки (РНБ)., в ходе которой были собраны научные материалы, дневники и другая научная литература, которые были полезными для написания дипломной работы. В результате были выявлены ключевые моменты в истории Германии и их влияние на развитие немецкого образования и образ современного немецкого социума, рассмотрен и проведен анализ социально-политического аспекта в Республике Германии через призму развития образовательной деятельности, выполнены поставленные выше задачи.
This work is devoted to identifying the key moments in the history of Germany and their impact on the development of German education and the image of modern German society, considering and analyzing the socio-political aspect in the Republic of Germany through the prism of the development of educational activities. In the course of the work, the following tasks are set: 1. Identification of key events that influenced the identification of the stages of education development; 2. Analysis of the German educational system: achievements, difficulties and prospects; 3. Analysis of the modern education system in Germany; 4. Establishing the position of A. Hitler on science, education, literature and activity 5. Study of the development of education, science, literature and art activities during the reign of A. Hitler 6. Comparative analysis of the German: the times of Germany under A. Hitler and the 21st century. Also, the information base was formed by the data collected during practical training, as well as pre-graduate practice, which included a visit to the Russian National Library (RNB)., during which scientific materials, diaries and other scientific literature were collected, which were useful for writing a thesis. As a result, the key moments in the history of Germany and their impact on the development of German education and the image of modern German society were identified, the socio-political aspect in the Republic of Germany was considered and analyzed through the prism of the development of educational activities, and the tasks set above were completed.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |