Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
В данной работе исследуется эффективность применения метода проектов в формировании коммуникативной компетенции у студентов-первокурсников неязыковых специальностей. Приведены теоретические основы использования метода проектов, даны понятия общих терминов, а также рассмотрены психолого-педагогические особенности студентов-первокурсников. В качестве метода исследования был выбран формирующий эксперимент, в ходе которого проводилось сравнение метода проектов с традиционным способом обучения иностранному языку. Результаты эксперимента показали повышение коммуникативной компетенции при изучении иностранного языка.
In the given work we research the effectiveness of the project method for the foreign language communicative competence formation in 5 teaching English to the first-year students of nonlinguistic faculties. The theoretical foundation of using the project method and the concepts of general terms are given, the psychological and pedagogical characteristics of first year students are considered. The educational experiment was chosen as the research method; during the work, the project method was compared with the traditional teaching. The experiment revealed an increase in the level of students' communicative competence in learning English.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 7
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |