Details

Title: Развитие умения вести иноязычную аргументирующую коммуникацию у студентов неязыковых факультетов: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 45.03.02 «Лингвистика» ; образовательная программа 45.03.02_01 «Теория и методика преподавания иностранных языков и культур»
Creators: Виноградова Юлия Игоревна
Scientific adviser: Александрова Дарья Сергеевна
Other creators: Кобичева Александра Максимовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2021
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: иноязычная коммуникация; аргументация; виды аргументации; тактики аргументации; учебно-речевая ситуация; умение вести иноязычную аргументирующую коммуникацию; foreign-language communication; argumentation; types of argumentation; the tactics of argumentation; conversation training situations; ability to conduct argumentative foreign language communication
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 45.03.02
Speciality group (FGOS): 450000 - Языкознание и литературоведение
Links: Отзыв руководителя; Отчет о проверке на объем и корректность внешних заимствований
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2021/vr/vr21-625
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать, копирование)
Record key: ru\spstu\vkr\12707

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network Action 'Download' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной работе даны определения понятий иноязычная коммуникация и аргументация. Обоснована необходимость развивать умение вести иноязычную аргументирующую коммуникацию у студентов неязыковых факультетов. Представлена классификация видов аргументации. Рассмотрены тактики аргументирования. Дано определение учебно-речевой ситуации. Изучена роль учебно-речевой ситуации при развитии умения вести иноязычную аргументирующую коммуникацию у обозначенного контингента обучаемых.

In this work the definitions of such concepts as foreign language communication and argumentation are given. The idea that it is important to develop the ability to conduct foreign language argumentative communication in non-linguistic students is justified. Types and tactics of argumentation are considered. The role of conversation training situations in the development of the ability to conduct foreign-language argumentative communication in non-linguistic students is analyzed.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print Download
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print Download
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics