Details

Title: Редакторские аспекты использования мемов в изданиях: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 42.03.03 «Издательское дело» ; образовательная программа 42.03.03_01 «Книгоиздательское дело»
Creators: Хлыстова Алёна Владимировна
Scientific adviser: Волошинова Анастасия Денисовна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: мемы в изданиях; интернет-мемы; редакторская подготовка; восприятие мемов; memes in publications; internet-memes; editorial preparation; perception of memes
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 42.03.03
Speciality group (FGOS): 420000 - Средства массовой информации и информационно-библиотечное дело
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-1197
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\16881

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: «Редакторские аспекты использования мемов в изданиях». Работа раскрывает особенности использования и обработки редактором интернет-мемов как части современных рекламных, периодических и нон-фикшн изданий. Целью выпускной квалификационной работы выступает формирование практических рекомендаций по использованию мемов в изданиях.Достижение поставленной цели обусловлено выполнением задач: 1. Изучение истории возникновения и функционала мема как культурного феномена с обязательной опорой на интернет-источники и первоисточники; 2. Изучение источников официальной информации с целью поиска места мема в процессе редакционно-издательской подготовки издания; 3. Изучение примеров использования мемов в изданиях; 4. Проведение социологического исследования, рассматривающего восприятие читателями мемов в изданиях; 5. Формирование рекомендаций для осуществления редакторской подготовки мемов как части издания; В рамках работы был проанализирован ряд мемов, а также проведено исследование их восприятия 250 читателями. В результате проведенной работы были изучены проблемы, связанные с интегрированием и форматированием мемов в изданиях, а также были разработаны рекомендации по наиболее эффективному использованию данного феномена в издательском деле.

The theme of the final qualification work: «Editorial aspects of the use of memes in publications». The work reveals the features of the use and processing of Internet memes by the editor as part of modern advertising, periodicals and non-fiction publications. The purpose of the final qualifying work is the formation of practical recommendations for the use of memes in publications.Achieving this goal is due to the fulfillment of the following tasks: 1. Studying the history of the emergence and functionality of the meme as a cultural phenomenon with the obligatory reliance on Internet sources and primary sources; 2. The study of sources of official information in order to find the place of the meme in the process of editorial and publishing preparation of the publication; 3. Studying examples of the use of memes in publications; 4. Conducting a sociological study that examines the perception of readers of memes in publications; 5. Formation of recommendations for the implementation of editorial preparation of memes as part of the publication;As part of the work, a number of memes were analyzed, as well as a study of their perception by 250 readers.As a result of the work carried out, the problems associated with the integration and formatting of memes in publications were studied, and recommendations were developed for the most effective use of this phenomenon in publishing.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 14
Last 30 days: 1
Detailed usage statistics