Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Целью исследования является совершенствование маркетинговой системы и анализ эффективности предложенных мероприятий на примере ООО «Сплат Глобал». Предмет исследования - маркетинговая деятельность предприятия. Методами исследования являются: SWOT-анализ, PEST-анализ, анализ конкурентов, методы оценки эффективности, 4P-анализ. Анализ потребителей, способы продвижения своей продукции и разработка комплекса маркетинга значительно влияют на экономическую эффективность фирм. Ввиду этого эффективное управление маркетинговой деятельностью является приоритетом каждой компании. В этом заключается актуальность данной темы. В ходе работы нам удалось: - исследовать теоретические основы процесса управления маркетинговой деятельностью на предприятии; - провести анализ маркетинговой деятельности предприятия; - разработать мероприятия по совершенствованию маркетинговой деятельности организации; - рассчитать и обосновать экономическую эффективность предложенных мероприятий. Разработанные методы можно применить во всех областях, где встречаются проблемы с маркетинговой деятельностью, в компаниях, где недостаточно развита система маркетинга, в компаниях, которые желают повысить эффективность общей деятельности и количество прибыли. Задачи ВКР решены, цель достигнута, определена область применения результатов.
The subject of the research is the marketing activity of the enterprise. The methods of research are: SWOT-analysis, PEST-analysis, analysis of competitors, methods of performance evaluation, 4P-analysis. The analysis of consumers, ways of promotion of their products and development of marketing complex significantly influence the economic efficiency of the firms. In view of this, effective management of marketing activities is a priority for every company. This is the relevance of this topic. In the course of the work we managed to: - to investigate the theoretical foundations of the process of managing marketing activities at the enterprise; - to analyze the marketing activities of the enterprise; - to develop measures to improve the marketing activities of the organization; - calculate and justify the economic efficiency of the proposed measures. The developed methods can be applied in all areas where there are problems with marketing activities, in companies where the marketing system is underdeveloped, in companies that wish to improve the efficiency of the overall activity and the amount of profit. Objectives of the thesis are solved, the goal is achieved, the area of application of the results is defined.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 57
Last 30 days: 2 Detailed usage statistics |