Details

Title: Жизненные стратегии студентов технических и гуманитарных специальностей: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 44.03.02 «Психолого-педагогическое образование» ; образовательная программа 44.03.02_01 «Психология профессиональной деятельности»
Creators: Амбарцумян Мэри Арсеновна
Scientific adviser: Оленникова Марина Васильевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: жизненные стратегии; самоактуализация; самореализация; смысложизненные ориентации; мотивация; life strategies; self-actualization; self-realization; life-meaning orientations; motivation
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 44.03.02
Speciality group (FGOS): 440000 - Образование и педагогические науки
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-2904
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\18969

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: Жизненные стратегии студентов технических и гуманитарных специальностей. Данная работа посвящена исследованию жизненных стратегий студентов бакалавриата технических и гуманитарных специальностей. Работа проведена на базе ВУЗов Санкт-Петербурга. В ходе исследования был проведен теоретический анализ понятия жизненной стратегии, ее компонентов, а также анализ понятия самоактуализации в контексте жизненных стратегий, приведены и описаны различные типологии жизненных стратегий. Рассмотрены отдельные ведущие смысложизненные ориентации среди студентов технических и гуманитарных специальностей, проанализированы различия в выраженности тех или иных смысложизненных ориентаций в сравниваемых группах. Полученные данные были обработаны методами математической статистики. Установлены статистически значимые взаимосвязи между факторами жизненных стратегий и смысложизненными ориентациями студентов. Описаны личностные качества, определяющие формирование тех или иных жизненных стратегий.

The topic of the final qualifying work: Life strategies of students of technical and humanitarian specialties. This work is devoted to the study of life strategies of undergraduate students of technical and humanitarian specialties. The work was carried out on the basis of St. Petersburg universities. In the course of the study, a theoretical analysis of the concept of life strategy, its components, as well as an analysis of the concept of self-actualization in the context of life strategies was carried out, various typologies of life strategies are presented and described. Some leading life orientations among students of technical and humanitarian specialties are considered, differences in the severity of certain life orientations in the compared groups are analyzed. The obtained data were processed by methods of mathematical statistics. Statistically significant correlations between the factors of life strategies and the meaning-of-life orientations of students have been established. The personal qualities that determine the formation of certain life strategies are described.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics