Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Работа посвящена изучению специфических особенностей отношения к ситуациям жизненного выбора у студентов с разным уровнем саморегуляции. Проведен анализ психолого-педагогической литературы по теме исследования, проведена диагностика по методикам: - Методика «Опросник Стиль саморегуляции поведения (ССПМ)» (В. И. Моросанова); - Методика «Российский опросник каузальных ориентаций (РОКО)» (Д. А. Леонтьев, О. Е. Дергачева); - Методика «Субъективное качество выбора» (Д. А. Леонтьев, А. Х. Фам); - Авторская анкета «Отношение к ситуациям жизненного выбора у студентов». Также рассмотрены и описаны особенности отношения студентов с разным уровнем саморегуляции к ситуациям жизненного выбора, с применением критерия Краскела-Уоллиса установлены достоверные различия компонентов отношения студентов к ситуациям жизненного выбора критерия, проведен корреляционный анализ между данными компонентами, выявлены значимые связи и выделены системообразующие компоненты отношения к ситуациям жизненного выбора студентов в зависимости от уровня саморегуляции.
The work is devoted to the study of the specific features of the attitude to life choice situations among students with different levels of self-regulation. The analysis of psychological and pedagogical literature on the research topic was carried out, diagnostics was carried out according to the methods: - Methodology "Questionnaire Style of self-regulation of behavior (SSPM)" (V. I. Morosanova); - Methodology "Russian questionnaire of causal orientations (ROKO)" (D. A. Leontiev, O. E. Dergacheva); - Methodology "Subjective quality of choice" (D. A. Leontiev, A. H. Pham); - The author's questionnaire "Attitude to life choice situations among students". The features of the attitude of students with different levels of self-regulation to life choice situations are also considered and described, with the use of the Kraskel-Wallis criterion, reliable differences in the components of students' attitude to life choice situations of the criterion are established, a correlation analysis between these components is carried out, significant connections are identified and the system-forming components of the attitude to life choice situations of students depending on the level of self-regulation are highlighted.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All |
![]() |
||||
External organizations N2 | All |
![]() |
||||
External organizations N1 | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N2) |
![]() |
||||
Internet | Authorized users (not from SPbPU, N1) | |||||
![]() |
Internet | Anonymous |
Usage statistics
|
Access count: 0
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |