Details

Title: Разработка рекомендаций по выходу компании на новый рынок (на примере ООО «Яндекс.Драйв»): выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 38.03.02 «Менеджмент» ; образовательная программа 38.03.02_01 «Бизнес-администрирование»
Creators: Пушкин Всеволод Владиславович
Scientific adviser: Ливинцова Мария Геннадьевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт промышленного менеджмента, экономики и торговли
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: стратегическое планирование; маркетинговый анализ; разработка оптимальной стратегии; выход на новый рынок; экономическое обоснование; strategic planning; marketing analysis; development of an optimal strategy; entry into a new market; economic justification
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 38.03.02
Speciality group (FGOS): 380000 - Экономика и управление
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-3069
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\20004

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Цель работы – Разработка и экономическое обоснование мероприятий по повышению эффективности хозяйственной деятельности на основе формирования рекомендаций по выходу на новый рынок предприятия ООО «Яндекс.Драйв». Работа выполнена на материалах ООО «Яндекс.Драйв». Использованные методы: SWOT-анализ, PEST-анализ, классификация, сравнение, кумулятивный метод. Результаты работы:1) изучены теоретические основы стратегического планирования;2) дана характеристика ООО «Яндекс.Драйв», а также выполнен анализ отрасли, внешней и внутренней среды предприятия;3) разработаны и экономически обоснованы рекомендации по выходу компании на новый рынок. Область применения результатов ВКР – результаты выпускной квалификационной работы могут быть практически применены в деятельности ООО «Яндекс.Драйв». Выводы. В ходе анализа финансово-хозяйственной деятельности ООО «Яндекс.Драйв», а также анализа рынка каршеринга и его основных игроков, были выявлены определенные недостатки в компании. Предлагаемые рекомендации направлены на повышение эффективности хозяйственной деятельности предприятия путем его выхода на новый рынок. При расчёте основных плановых технико- экономических показателей было выявлено, что данные мероприятия являются экономически целесообразными, так как NPV проекта за первый год работы составит 9 221 540 руб.

The aim of the graduate qualification work is development and economic justification of measures to improve the efficiency of economic activity based on the formation of recommendations for entering a new market of the company Yandex.Drive. The work has been carried out on the materials ofLLC Yandex.Drive. Research methods used: SWOT-analysis, PEST-analysis,classification, comparison, cumulative method.The main results of the graduate qualification work:1) the theoretical foundations of strategic planning have been studied;2) the characteristics of LLC Yandex.Drive, as well as an analysis of the industry, the external and internal environment of the enterprise were made;3) recommendations for the company's entry into a new market have been developed and economically justified. The areas of the graduate qualification work results application –the results of the final qualifying work can be practically applied in the activities of LLC Yandex.Drive.Conclusions of graduate qualification work. During the analysis of the financial and economic activities of LLC Yandex.Drive, as well as an analysis of the carsharing market and its main players, identified certain shortcomings in the company. The proposed recommendations are aimed at improving the efficiency of the economic activity of the enterprise by entering a new market. When calculating the main planned technical and economic indicators, it was revealed that these measures are economically feasible, since the NPV of the project for the first year of operation will amount to 9,221,540 rubles.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics