Details

Title: Использование алгоритмов машинного обучения в прогнозировании успеха рекламной кампании: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 09.03.02 «Информационные системы и технологии» ; образовательная программа 09.03.02_02 «Информационные системы и технологии»
Creators: Баженов Денис Александрович
Scientific adviser: Сорокина Наталья Владимировна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт компьютерных наук и технологий
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: машинное обучение; прогнозирование; обучение с учителем; реклама; статистика; задача регрессии; machine learning; forecasting; supervised learning; advertising; statistics; regression problem
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 09.03.02
Speciality group (FGOS): 090000 - Информатика и вычислительная техника
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-3132
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение, печать)
Additionally: New arrival
Record key: ru\spstu\vkr\19768

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

В данной работе разобраны методы и алгоритмы машинного обучения, пригодные для решения поставленной задачи прогноза дохода компании через магазины и отклика клиента на рекламную кампанию. Так же в данной работе разобраны результаты сбора и обработки требуемых данных, разработка программного обеспечения и результат алгоритма для прогнозирования популярности товаров компаний среди потребителей.

This paper analyzes the methods and algorithms of machine learning that are suitable for solving the problem of forecasting the company's income through stores and the client's response to an advertising campaign. Also in this paper, the results of collecting and processing the required data, software development and the result of an algorithm for predicting the popularity of company products among consumers are analyzed.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read Print
External organizations N2 All Read
External organizations N1 All
Internet Authorized users SPbPU Read Print
Internet Authorized users (not from SPbPU, N2) Read
Internet Authorized users (not from SPbPU, N1)
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics