Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Данная работа посвящена теме обсуждения видеоматериалов в малых группах на занятиях по иностранному языку лингвистических направлений с целью формирования навыков критического мышления. Рассматриваются трактовки термина «критическое мышление» от разных учёных-методистов и способы формирования и совершенствования навыков критического мышления на занятиях по иностранному языку, выявляются преимущества использования видеоматериалов как средства обучения. Проведён методический эксперимент среди студентов лингвистического направления. Были проанализированы полученные при эксперименте результаты и их причины. На основе этого были сделаны выводы о формировании критического мышления в ходе групповых дискуссий на занятиях по иностранному языку.
This paper presents the topic of discussing video materials in small groups during foreign language classes for students of linguistic areas in order to form critical thinking skills. Interpretations of the term critical thinking from various methodologists and the formation of critical thinking skills in foreign language classes are described, the advantages of using video materials as means of education are identified. A methodological experiment among students of the linguistic direction was conducted. The results of the experiment and their possible causes were analyzed. Based on this, conclusions were drawn about the formation of critical thinking in the course of group discussions during foreign language classes.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 8
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |