Details

Title: Формирование образа Китая на российском телевидении: выпускная квалификационная работа бакалавра: направление 41.03.01 «Зарубежное регионоведение» ; образовательная программа 41.03.01_03 «Региональное международное сотрудничество»
Creators: Чудинова Ирина Викторовна
Scientific adviser: Башкарев Андрей Альбертович
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Гуманитарный институт
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: имидж; Россия; Китай; сотрудничество; телевидение; image; Russia; China; cooperation; television
Document type: Bachelor graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Bachelor
Speciality code (FGOS): 41.03.01
Speciality group (FGOS): 410000 - Политические науки и регионоведение
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2022/vr/vr22-3406
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\19194

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: «Формирование образа Китая на российском телевидении». Целью исследования является выявление особенностей формирования и образа Китайской Народной Республики на российском телевидении, который в конечном счете способствует формированию этого образа у населения. Для достижения цели были поставлены следующие задачи: Дать определение понятия образ государства; Выявить методы и средства формирования образа государства; Рассмотреть взаимоотношения Китайской Народной Республики и Российской Федерации в области средств массовой информации; Проследить становление имиджа Китая на российском телевидении и его современное состояние; Рассмотреть основные источники информации, формирующие общественное мнение о Китае в России. Представления о другой национальности в сознании человека в основном формируются посредством коммуникативных процессов, однако в массовом сознании в большей представление о стране формируется исходя из образа, показанного в средствах массовой информации, а именно на телевидении, сегодня телевидение представляет собой полный источник визуальной и информации. Образы Российской Федерации и Китайской Народной Республики, их сотрудничество, которое активно пропагандируется на телевидении, способствуют возрастанию интереса населения России к Китаю, развитию дружеских связей между странами и укреплению их позиций на международной арене.

The topic of the graduate qualification work: "The formation of the image of China on Russian television". The purpose of the study is to identify the features of the formation and image of the People's Republic of China on Russian television, which ultimately contributes to the formation of this image in the population. The following tasks were set in order to achieve the goal: To define the concept of the image of the state; To identify the methods and means of forming the image of the state; To consider the relationship between the People's Republic of China and the Russian Federation in the mass media; To trace the formation of China's image on Russian television and its current state; To consider main sources of information which form public opinion about China in Russia. The idea of another nationality in a person's consciousness is mainly formed through communicative processes, but in the mass consciousness to a greater extent the idea of the country is formed based on the image shown in the media, namely on television, because today television is the most complete source of visual and analytical information. The images of the Russian Federation and the People's Republic of China and their cooperation, which is actively promoted on television, contribute to the growing interest of the Russian population in China, the development of friendly relations between the countries and the strengthening of their position in the international arena.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Usage statistics

stat Access count: 1
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics