Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Action 'Download' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы магистра: Совершенствование стратегии международной деятельности на рынке электронной коммерции (на примере компании «Alibaba Group»). Целью исследования: разработка предложений по совершенствованию международной стратегии развития компании «Alibaba Group». Исследование проводилось на базе предприятия электронной коммерции «Alibaba Group». Предмет исследования: стратегии интернационализации компании «Alibaba Group». Методы исследования: использованы общенаучные и специальные научные методы: диалектический, системно структурный методы; теоретического обобщения, анализа, синтеза; индукции, дедукции. Основные результаты исследования: Представлена специфика китайского рынка электронной коммерции; проведена характеристика деятельности компании «Alibaba Group», в том числе проведен стратегический анализ и определен международный статус; сформулированы предложения по совершенствованию международной стратегии развития компании «Alibaba Grouр». Область применения результатов ВКР: компания «Alibaba Grouр» и другие предприятия электронной коммерции на рынке Китая. Научная новизна полученных результатов заключается в углублении теоретико-методологических принципов исследования проблемы развития электронной коммерции и разработке научно-практических рекомендаций по обеспечению конкурентных преимуществ китайской компании Alibaba GrouрВыводы. Задачи ВКР решены, цель, поставленная перед началом исследования - достигнута, все выдвинутые задачи успешно разрешены.
Theme of the master's final qualification work: Improvement of the strategy of international activities in the market of electronic commerce (on the example of the company "Alibaba Group"). The purpose of the study: to develop proposals for improving the international development strategy of the Alibaba Group. The study was conducted on the basis of the Alibaba Group e-commerce enterprise. Subject of study: internationalization strategies of the Alibaba Group. Research methods: general scientific and special scientific methods were used: dialectical, system-structural methods; theoretical generalization, analysis, synthesis; induction, deduction. The main results of the study: The specifics of the Chinese e-commerce market are presented; the characteristics of the activities of the Alibaba Group company were carried out, including a strategic analysis and an international status was determined; proposals were formulated to improve the international development strategy of the Alibaba Group.Scope of WRC results: Alibaba Group and other e-commerce enterprises in the Chinese market. The scientific novelty of the results obtained lies in the deepening of the theoretical and methodological principles of studying the problem of the development of e-commerce and the development of scientific and practical recommendations to ensure the competitive advantages of the Chinese company Alibaba GroupConclusions. The tasks of the WRC have been solved, the goal set before the start of the study has been achieved, all the tasks put forward have been successfully resolved.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 11
Last 30 days: 2 Detailed usage statistics |