Details

Title: Выбор стратегии коммерциализации технологии сухих электродов для электроэнцефалографии и разработка бизнес-модели: выпускная квалификационная работа магистра: направление 27.04.06 «Организация и управление наукоемкими производствами» ; образовательная программа 27.04.06_03 «Технологическое лидерство и предпринимательство (международная образовательная программа)»
Creators: Винокурова Анна Андреевна
Scientific adviser: Евсеева Оксана Анатольевна
Organization: Санкт-Петербургский политехнический университет Петра Великого. Институт передовых производственных технологий
Imprint: Санкт-Петербург, 2022
Collection: Выпускные квалификационные работы; Общая коллекция
Subjects: Электроды; коммерциализация технологии; разработка прототипа; technology commercialization; prototype development
UDC: 621.35.035
Document type: Master graduation qualification work
File type: PDF
Language: Russian
Level of education: Master
Speciality code (FGOS): 27.04.06
Speciality group (FGOS): 270000 - Управление в технических системах
DOI: 10.18720/SPBPU/3/2023/vr/vr23-1121
Rights: Доступ по паролю из сети Интернет (чтение)
Record key: ru\spstu\vkr\20240

Allowed Actions:

Action 'Read' will be available if you login or access site from another network

Group: Anonymous

Network: Internet

Annotation

Тема выпускной квалификационной работы: «Выбор стратегии коммерциализации технологии сухих электродов для электроэнцефалографии и разработка бизнес-модели». Данная работа посвящена выбору стратегии коммерциализации технологии сухих биосовместимых электродов для электроэнцефалографии, а также разработке прототипа и планирования привлечения инвестиций для дальнейшего развития проекта. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Анализ рынка устройств для электроэнцефалографии. 2. Формирования образа продукта и описание стратегии выхода продукта на рынок. 3. Проектирование и создание прототипа устройства. 4. Формирование финансового плана и плана по привлечению инвестиций. Исследовательская часть работы была проведена на базе международной образовательной программы ИППТ. Разработка прототипа была проведена в открытой мастерской цифрового производства, расположенной в кампусе Санкт-Петербургского Политехнического Университета. В результате был произведен первичный и вторичный анализ рынка, сформирован образ продукта, определены его конкурентные преимущества, описана стратегия выхода на рынок, спроектирован и создан прототип устройства, описан финансовый план будущего предприятия и ключевые финансовые показатели, представляющие ценность для потенциальных инвесторов.

The subject of the graduate qualification work is “Choosing a Strategy for Commercializing Dry Electrode Technology for Electroencephalography and Developing a Business Model”. The given work is devoted to selecting a strategy for commercialization of dry biocompatible electrode technology for electroencephalography, as well as developing a prototype and planning to attract investment for further development of the project. The research set the following goals: 1. Analysis of the market for electroencephalography devices. 2. Formation of the product image and description of the product market launch strategy. 3. Design and prototyping of the device. 4. Formation of financial plan and plan for investment attraction. The research part of the work was carried out on the basis of the international educational program of Institute of Advanced Industrial Technologies. Prototype development was carried out in an open digital manufacturing workshop located on the campus of St. Petersburg Polytechnic University. As a result, primary and secondary market analysis was performed, an image of the product was formed, its competitive advantages were determined, market entry strategy was described, the device prototype was designed and created, a financial plan for the future enterprise and key financial indicators of value to potential investors were described.

Document access rights

Network User group Action
ILC SPbPU Local Network All Read
Internet Authorized users SPbPU Read
-> Internet Anonymous

Table of Contents

  • РЕФЕРАТ
    • INTRODUCTION
    • Section 1. Analysis of the EEG devices market
      • 1.1 Analysis of the global EEG devices market and competitive analysis
      • 1.2 Product and business model description
        • 1.2.1. Product
        • 1.2.2. Business model
      • 1.3. Strategy for launching the product in the global market
        • 1.3.1 Russian market
        • 1.3.2 European market
        • 1.3.3 Strategic analysis
        • 1.3.4. Marketing analysis
      • 1.4 Description of the international patenting procedure
        • 1.4.1. Patenting
        • 1.4.2. Certification
      • 1.5 Project development prospects
        • 1.5.1. Technology development
        • 1.5.2 Sustainable development
      • 1.6. Conclusions of the first segment
    • Section 2. Designing MVPr EEG device
      • 2.1 Research of feasibility and expediency of the EEG headset
        • 2.1.1 Feasibility study plan
        • Functional allocation of the electrodes
        • 2.1.1.2 Functional positioning of electrodes
        • Functional number of the electrodes
        • Functionality of EEG electrode type
        • EEG power supply and autonomy
        • 2.1.2. Technical Specifications
        • 2.1.3. Identifying risks of the MVPr development
        • 2.1.4. Development costs and milestones
        • 2.1.5. Team
      • 2.2 Designing MVPr
        • 2.2.1. Designing 3D model of the headset and electrodes
        • 2.2.2 Realization of model parts by additive method and its assembly
        • 2.2.3 MVPr testing
        • 2.3 Production cost calculation
        • 2.4. Conclusions of the second segment
    • Section 3. Investment and economic plan
      • 3.1. Proposal for potential investors
      • 3.2. Financial plan
        • 3.2.1. Methodology
        • 3.2.2. Key economic indicators
        • 3.1.4. Identifying risks of the production
      • 3.3. List of international funds and acceleration programs for possible project development
    • Conclusion
    • Reference list
    • APPENDIX
      • Financial calculations

Usage statistics

stat Access count: 0
Last 30 days: 0
Detailed usage statistics