Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Темой выпускной работы является: «Улучшение эксплуатационных характеристик бензинового двигателя путём применения цикла Миллера». В данной работе произведено исследование по применению циклу Миллера в высокооборотном восьмицилиндровом двигателе, а также его оптимизация по экономическим и экологическим показателям. В процессе выполнения данной работы были решены следующие вопросы: проведено описание объекта исследования, описаны теоретические циклы работы силовых агрегатов, найден основной метод реализации цикла Миллера. С помощью экспериментов определили необходимые фазы газораспределения на каждом режиме работы двигателя. Анализы результатов сведены в таблицу и представлены на графиках. В программе Процесс 2000 произведён расчёт различных режимов работы двигателя и проведена оптимизация этих режимов. Также был сделан расчёт динамики и прочности мотора на всех расчётных режимах. Был произведён расчёт турбокомпрессора, необходимого для достижения заданной мощности силового агрегата. Результатом работы стало представления данных для реализации расчётных режимов работы двигателя по циклу Миллера.
The topic of the work is: "Improving the performance of a gasoline engine by using the Miller cycle". In this work, the research was carried out on the use of the Miller cycle in a high-speed eight-cylinder engine, as well as its optimization in economic and environmental properties. In the course of this work, the following issues were solved: a description of the research object was carried out, the theoretical cycles of the power units were described, the main method of implementing the Miller cycle was found.With the help of experiments, the necessary timing phases were determined for each engine operation mode. The analyses of the results are tabulated and presented on graphs. The Process 2000 program calculates various engine operating modes and optimizes these modes. Also, the dynamics and strength of the motor were calculated at all design modes. The calculation of the turbocharger required to achieve the specified power of the power unit was made. The result of the work was the presentation of data for the implementation of the calculated operating modes of the engine according to the Miller cycle.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 11
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |