Table | Card | RUSMARC | |
Allowed Actions: –
Action 'Read' will be available if you login or access site from another network
Group: Anonymous Network: Internet |
Annotation
Тема выпускной квалификационной работы: "Согласование гидравлических характеристик агрегатов наддува и поршневого двигателя мощностью 200 кВт, работающего по циклу Миллера". Данная работа посвящена разработке бензинового двигателя мощностью 200 кВт, предназначенного для установки на легковой автомобиль, с применением цикла Миллера и агрегатов наддува. Задачи, которые решались в ходе исследования: 1. Обзор применения цикла Миллера, агрегатов наддува. 2. Описание и расчет согласования гидравлических характеристик агрегатов наддува и поршневого двигателя. 3. Расчет и оптимизация рабочего процесса двигателя. 4. Расчет турбокомпрессора. В работе был произведен обзор применения цикла Миллера в ДВС, описан принцип работы системы наддува, с тем, чтобы применить это в разрабатываемом по заданию двигателе. Далее были описаны методики и проведен расчет согласования гидравлических характеристик агрегатов наддува и поршневого двигателя, проведены расчеты рабочего процесса двигателя с учетом введения цикла Миллера в программе "Process 2000". В главе 4 описан расчет турбокомпрессора. Также была выполнена конструкция впускной системы с выбранной схемой наддува.
The subject of the graduate qualification work is "Harmonization of hydraulic characteristics of a 200 kW piston engine and boost units, operating on Miller cycle". The given work is devoted to the development of a 200 kW car petrol engine, designed for installation on a passenger car, using the Miller cycle and boosting units. The objectives of the study were: 1. Review of the application of the Miller cycle, boost units. 2. Description and calculation of harmonization of hydraulic characteristics of piston engine and boost units. 3. Calculation and optimization of engine working process. 4. Turbocharger calculation. The work reviewed the application of the Miller cycle to ICE. The principles of boosting units are also described. All the data was used to apply it to the engine development. Next, the methods were described, and the calculation and harmonization of hydraulic characteristics of piston engine and boost units was made. Engine working process calculations with the Miller cycle were also performed, using the program "Process 2000". The 4-th chapter is devoted to the turbocharger calculation. The construction of the intake elements based on turbocharger calculation is also described.
Document access rights
Network | User group | Action | ||||
---|---|---|---|---|---|---|
ILC SPbPU Local Network | All | |||||
Internet | Authorized users SPbPU | |||||
Internet | Anonymous |
Usage statistics
Access count: 17
Last 30 days: 0 Detailed usage statistics |